• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Trolltyg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 244
T

Trolltyg

Nu har mina två kullar norka lundehundar fötts! Behöver hjälp med inspiration ang namn på dessa. Kull ett är två tikar där den ena ev kommer att heta Filippa (äppelsort)..... Kull två är en tik och två hanar. Bokstav el tema ej bestämt. Så alla ni namntokiga kom med förslag för nu står det för en gångs skull still. Jo ev ska tiken i andra kullen heta Freja. Kennelnamnet är frontpage.

Sv: Valpnamn

Fortsätter lite på dina teman.

Äppelsorter (tiknamn):

Alice
Cellini
Flädie
Frida
Fuji
Jazz
Julyred
Katja
Madam Palm
Melon
Pink Lady
Polka
Pricilla
Rödluvan
Snövit
Sylvia
Queen

Asagudar (med tanke på Freja):

Oden
Baldar
Tor
Frej
Brage
Vidar
Vale
Vallda

Å vad häftigt! Visste inte att det fanns lundisar på buke. Lundehund är helt klart min drömras.

Dålig på namn men en jäkel på att kolla på valpbilder:angel:

Ett bra sätt att skilja kullarna åt är ju att ha: a-kullen, b-kullen, c-kullen osv istället för kull1 och 2 osv...

Då kunde den första kullens tikar heta:
Frontpage Alice
Frontpage Apple :love:

och den andra kullen kunde då "döpas":
Frontpage Brynhild
Frontpage Brage
Frontpage Balder

Vad tror du?

Försöker att svara alla på en gång. Jo visst finns det lundehundar här på forumet. Har två norska tikar och två finska hanar... Samt just nu fem valpar.
Detta är kull 5 och 6. Har inte kört på a till ö varianten utan plockat en bokstav som passat. Blir så tråkigt många på a och b annars. Har kollat lite på isländaka hästnamn där man kan låna lite. Om ena tiken ska heta Freja så tycker jag Fannar (gillar den hingsten:angel:) låter fint. Men så var det en till då.
De två tikarna fick i går "provheta" olika namn då jag var barnvakt....
Har aldrig varit så hår fantasilös tidigare. Så kom med fler förslag.

Och så till Haukur, min bror bor i göteborg så då vi åker dit så kanske vi kan ta en sväng med hundarna om du vill!?

Och så till Haukur, min bror bor i göteborg så då vi åker dit så kanske vi kan ta en sväng med hundarna om du vill!?
Ja gärna! Jag har inte sett lundisar sen jag flyttade hemifrån, eller jo, en gång på stan men den kunde jag ju inte peta på;)
Lundehund måste vara den perfekta hunden till en islandshästryttare:D Hade det inte varit så nedrans svårt att få tag på vuxna lundisar hade jag nog haft en redan men valp passar inte riktigt in i mitt liv just nu..

Om du vill ha isländskt tema på F så gillar jag Froði, Funi och Fáfnir.

hör nog inte till något tema.. men hört en hund som hette Radar. tyckte det var fränt. :p

Medelantalet valpar per kull är 2,7 st. Så ja, helt normalstora kullar.
Kom att tänka på Frenja vilket betyder vild tös.

Radar!? Använde vi mot getingar i somras:devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Fyra tikar och två hanar, temat är krig då tiken och hanen parade sig på en garnison. Uppfödaren ringde mig med idétorka och nu har jag...
Svar
7
· Visningar
1 769
Senast: Priscilla
·
Övr. Hund ..på en väg som kommer kännas låååång är avklarat. :D Igår ringde vi till kenneln, och fick bekräftat att tiken är dräktig :bump...
2
Svar
30
· Visningar
2 340
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi ska sluta föda upp Collie:cry::cry:Fruktansvärt sorgligt men sant. Vi orkar helt enkelt inte mera. Dels så börjar mamma bli gammal...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 218
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund vi har ju ett gäng valpar hemma:love: de är lite mer än 2 veckor gamla. amerikansk cocker spaniel till de två första kullarna hade...
2
Svar
21
· Visningar
3 842
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II