A

annbritt brorsson

Hej alla glada!
I morgon skall ja och min lilla collie börja Valpkurs!
Är det någon annan som börjat nyss, e det roligt?:banana:

Sv: Valpkurs

Har gått på flera. Det är jättetrevligt, man träffar likasinnade människor och får nya bekantskaper. För att inte tala om alla gosiga valpar. Du kommer att trivas, det garanterar jag.:bump:

Hejsan!
Har inte varit på valpkurs med lillan eftersom det tyvärr var fullt när jag skulle gå:( (hon är ett år och tre månader, nu)
Vi gick grundtvåan i höstas å det gick jättebra:banana:
Kalaskul att gå på kurs!:bump:
Ska anmäla mig till lydnadsettan och spårapellen nu i höst:)

Senast ändrad av en moderator:

Det skall verkligen bli kul! Man kan ju alltid hoppas att det kommer att gå bra så man kanske kan vara med på agillity i framtiden! Det ser ut som om de har så roligt ihop! Har ni tävlat i det?:)

Nej, jag har inte sysslat med agility tyvärr, men du ska veta att om jag hade orkat springa, så hade jag inte tvekat en sekund. Ser underbart roligt ut.

Hoppas det är okej att jag slänger in en liten fråga här, det handlar om samma ämne så det är onödigt att starta en ny tråd.

Finns det valpkurser, agillitykurser mm för ungdomar?

Hoppas det är okej att jag slänger in en liten fråga här, det handlar om samma ämne så det är onödigt att starta en ny tråd.

Finns det valpkurser, agillitykurser mm för ungdomar?

Jag är med i en ungdomsklubb för hundungdomar i min stad. Och där är det valpkurser, agility, freestyle, lydnad m.m riktat till bara ungdomar. Hur trevligt som helst att träffa jämnåriga med samma intresse!;)

Som någon skrev tidigare, hör med din lokala hundklubb.:)

Hej!

ja det är jättekul med valpkurs! :) Vi har en golden och går just nu på goldenklubben i Torslanda. Tycker det är så himla kul att se alla "likadana" vovvar som faktiskt är heeeelt olika. Sen lär man sig ju lite småsaker som man inte kan läsa sig till. Detaljer. Och övningar som är bra att kunna iaf för oss som har hund för första gången.

Lycka till!

ps. Något vi har insett är bra är att vara två på kursen. En som iakttar och en som är med hunden. Det blir så lätt att man missar massor med instruktioner när man sitter där helt inne i sin hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 605
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
Hundhälsa Min hund blir inte av med e-coli. En gammal dam. Njurprover visar inga förhöjda värden. Vad gör att hon inte blir av med det...
2
Svar
28
· Visningar
2 405
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka