valpkurs!??

saffran

Trådstartare
hej ska gå valpkurs snart och undrar vad som kan vara bra att ha med och inte ha med?:crazy: vad ska man tänka på och tips i största allmänhet vore jätte snällt!!

ska bli kul men är lite nervös!:smirk:
 
Sv: valpkurs!??

hundens favoritleksak, lite extra gott godis och ett glatt humör =)
 
Sv: valpkurs!??

det låter ju vetigt!!:D

har lite hjärnsläpp just nu pågrund av nerver!har alldrig gått sådant innan, har varit på massor av kurser med hästen, men det är ju inte riktigt samma sak!;)
 
Sv: valpkurs!??

Halsband och koppel är en bra ide :)
Kan låta självklart med det är det inte alltid om man som jag inte
har sin hund kopplad så ofta :crazy:
På minn klubb är flexikoppel dessutom bannlyst.
 
Sv: valpkurs!??

GLÖM inte bort att ta med dig hunden *hahaha* Slutade min valpkurs precis.. Hur kul som helst!!!! Jag använde frolic och köttbullar som godis... Gissa om det var uppskattat... :d //MW ;)
 
Sv: valpkurs!??

glöm inte vatten och vattenskål! och tänk på att det ofta går åt mer godis än man anar. en extra god sort är bra att ha, t ex köttbullar eller korv. välj hellre en kampleksak än en pipis (stör andra) eller en boll (om hunden inte kommer direkt tillbaka med den).
 
Sv: valpkurs!??

Mitt tips är att vara där i god tid så att hundarna kan bekanta sig utanför planen och så de har tid att kissa utanför.

Har du en hund med lite päls är det bra att ha med sig en filt att lägga på marken nu när det är kallt och blött när man ska lära in sitt och ligg så det inte blir obehagligt i början.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi förlorade mycket hastigt och oväntat vår hund för några veckor sedan. Den värsta chocken och den akuta sorgen börjar lägga sig och vi...
Svar
18
· Visningar
2 370
Senast: Asko
·
Hundhälsa Hej! Vi ger vår dvärgpudel valp på 8 månader råfoder: mush vaisto puppy samt lite torrfoder. (Den är han inte så jätte intresserad av...
Svar
8
· Visningar
1 057
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Petronilla
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp