Jag skulle gissa att de som skickar med så ofta har djuraffär själva (och därför kan köpa in billigt) eller blir sponsrade själva av tillverkarna... (eller så är de rika och då blir jag avundsjuk )Läser en uppfödares blogg, och blev förvånad när hon visade upp vad som följde med valparna. Det var schampon från Pet head, fina kampleksaker, koppel och halsband, m.m. Det måste ha blivit ett ganska dyrt valpkit!
Jag har fått med "snuttefilt", fast det var bara en liten bit av en fäll som uppfödaren skickade med för "Tja, man ska visst göra det" Inget som någonsin använts här mer än som en av alla fällar i bäddarna, och hundarna ligger mest i min säng ändå oavsett ålder. Visst är det trevligt att få filtar och fällar om de är bra, men jag ser det verkligen som onödigt att skicka med för hundens skull. Kanske om man köper en osäker hund som behöver all extra trygghet den kan få, men tja, jag undviker ju gärna sådant.Det här med "snuttefilt" dvs filt som luktar mamma är det nått som verkligen behövs?
Ingen hund oavsett ras el blandning jag tagit hem och ingen jag sålt har haft nån separationsångest så att filt ska ha känts nödvändigt.
Vår valplåda brukar vara rätt grisig och jag byter flera ggr om dagen i den. Efter 4 v flyttar de ut i hundhuset och där sover de i halm så jag har ändå inget att skicka med
(Har förövrigt lite svårt för att det hela tiden pratas om att "byta hem är en sååå stor grej för valparna, så man ska verkligen ta det lugnt med dem i början". Jag tvivlar inte på att det är så i många fall, men varken mina eller deras nära släktingar har blivit det minsta osäkra vid flytt oavsett ålder)