SaraMara
Trådstartare
Vi har tingat oss en liten gordon setter-tik för avhämtning här i sommar och eftersom jag nu sitter och roar mig med onlineshopping så slog det mig att det säkert finns roligare halsband att köpa online än i butik irl. Men, det var tio år sedan vi hade en settervalp senast och det halsbandet åts upp ( ) av vassa valptänder och finns inte kvar för mätning - och jag minns inte storlek.
Vad kan ni rekommendera för storlek och typ av halsband? Jag är inte så förtjust i textil, tycker de blir skaviga och gör pälsen ful så vill helst ha läder, men ge mig gärna argument både för och emot. Antar att lättast möjliga typ av koppel är ungefär rätt väg att gå fortfarande? Så var rådet när vi köpte valp senast - men som sagt var, tio år sedan...
Alla tips mottages tacksamt!
Vad kan ni rekommendera för storlek och typ av halsband? Jag är inte så förtjust i textil, tycker de blir skaviga och gör pälsen ful så vill helst ha läder, men ge mig gärna argument både för och emot. Antar att lättast möjliga typ av koppel är ungefär rätt väg att gå fortfarande? Så var rådet när vi köpte valp senast - men som sagt var, tio år sedan...
Alla tips mottages tacksamt!