Valpens första dag i nya hemmet, hur göra?

M

Mellvina

som rubriken lyder, vad skall man göra den första dagen som valpen kommer till sitt nya hem? Den här valpen är en lite äldre valp, ca 3½ månad.

Tacksam för snabba svar!

Sv: Valpens första dag i nya hemmet, hur göra?

Vara som vanligt. Ge den tid och möjlighet att utforska det nya hammet, ge den mat, rasta etc.

tänkte mer om det är något speciellt man skall tänka, resp. inte göra.

Bara vara som vanligt och låta hunden utforska och komma sig till rätta i lugn och ro, samt normala rutiner för mat, rastning etc.

tänkte mer om det är något speciellt man skall tänka, resp. inte göra.

Tja man gör egentligen ingenting. Se till att hålla nyfikna besökare borta, visa valpen huset och närmaste tomt/kissplats och sen bara ta det lugnt och låta valpen boa in sig.

okej, anade väl att det var så men ett STORT tack till er som svarade så snabbt!

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 105
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 467
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka