Valpen spyr.

Mysgrisen

Trådstartare
Min åtta månaders valp har nu spytt två nätter i rad. Han har inte spytt på dagen, och verkat lika pigg som vanligt.

Det är slem som kommer upp. Han bajsar och kissar som vanligt.

Ska jag behöva vara orolig? Det kan väl inte vara stopp eftersom han bajsar, och det är inte mat han kräks upp.

Behöver jag ringa vet?

Sv: Valpen spyr.

Om det bara är slem så kanske han är hungrig. När får han mat? Jag brukar ge mina Labradorer mat tre gånger om dagen fortfarande när de är åtta månader eftersom att de är så himla hungriga...

När äter han sista gången?? Alltså vilket klockslag ungefär?

Är han mycket uppe i varv eller är han lugn?

Han är lugn och harmonisk. Inte alls uppstressad. Ska jag avmaska och se om det hjälper? Eller ska jag bara avvakta lite?
Det konstiga är ju att han inte kräks på dagarna.

Jag tror inte att du behöver ringa veterinär :) Jag gissar mer på att han bara är sur i magen eftersom att det bara kommer upp slem. Men frågan är ju varför? Han kanske har ätit nått annat, varit ute och blivit kall om magen eller... Ja det finns ju massor av orsaker.

Men om slemmet innehåller mat (och hunden kräks ofta) eller blir brunt så ska du genast kontakta veterinär.

Men jag skulle inte bli orolig om det bara är lite slem tillfälligt!

Tack för ditt svar! Man blir ju lite orolig när puppen blir dålig.
Antar att han kan ha ätit något dåligt..vi bor ute i skogen, så han kan säkert finna en massa "smaskiga" saker här, hönsskit och annat gott...

Tack igen!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 575
Senast: Roheryn
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 774
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna