Valpen klämde sönder svansen

citron

Trådstartare
Grannens valp klämde svanstippen i porten så att den sista kotan ligger helt ren.Hur stor är risken att det blir amputation av en del av svansen?

Veterinär är självklart kontaktad och de ska dit imorgon men vi(äg och jag) vill naturligtvis veta om det kan bli så illa.

Är det någon som vet hur det är med möjlighet att ställa ut hund som fåt en kota eller fler av svansen amputerade pga en olyckshändelse?

Tacksam för all hjälp är Citron
 
Sv: Valpen klämde sönder svansen

Det är möjligt att ställa ut bara man har med veterinärintyget på varje utställning. Så plasta in annars blir det utstlitet. :)

Jag vet en utländsk domare som inte accepterade ett veterinärintyg för att det var skrivet på svenska... :crazy: Det gällde en kastrering av en välkänd (o välanvänd) avelshane som nu gick i veteranklass. Ringsekreteraren (som jag känner) sa precis vad som stod men hon kunde ju inte gärna säga att "jamen jag vet att han har haft sina kulor för han är en av landets bästa och kändaste avelshanar". Så det gick inte alls den gången. Domaren hävdade att hon ju inte visste vad som stod, litade alltså inte på ringsekr. översättning..
 
Sv: Valpen klämde sönder svansen

Ja nu blev det amputation av drygt 2,5 cm svansen.Vet intyg är ordnat så det är väl bara att tuta på i ringen.

Valpen mår under alla omständigheter bra och är lika glad och nöjd som vanligt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 104
Senast: snorp
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 947
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Lilleman (whippetgrabb på 14v) ligger nu på intensiven på Blå stjärnan :( Han kan knappt gå eller stå och är supervinglig. När vi körde...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 851
Senast: phie
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp