valpen hos veterinären...

Laa

Trådstartare
lillvalpen på 7 veckor fick slemdiarré och dreglade och var allmänt hängig imorse... ingen av de andra (mina två vuxna, valpens kullbror eller svägerskans vuxna) mår dåligt på något sätt, och då svampsäsongen börjat och vi har röd flugsvamp på tomten vågade jag inte chansa på att vänta ut det, utan åkte in till djurkliniken... där spydde lilltjejen upp frukosten och lite gräs (valparna tycker att vårt gräs är jättegott :) ), men inget som såg ut som svamp tack och lov. iom att vi inte vet vad det är behandlas hon som om hon fått i sig något olämpligt, med kol och dropp, och blir kvar iaf till ikväll. jag hoppas att hon mår så bra att jag kan ta hem henne då...
har aldrig haft något djur som blivit sjukt tidigare, och detta känns hemskt! :cry: vill ju bara ha hem min bebis igen...

Sv: valpen hos veterinären...

Förstår verkligen hur jobbigt det känns. Min valp blev hastigt sjuk i vintras och fick läggas in med dropp på djursjukhuset i ett dygn. De blir uttorkade så himla fort när de är så små. Här är en ynklig bild på honom då:

sjuklingen.jpg

Men jag kan trösta dig med att han, efter att ha blivit återställd, snart var tillbaka i sitt naturliga tillstånd...
friskf%25C3%25B6rklarad.jpg

:D:D

de där bilderna känns igen :D

jo, lilltjejan är hemma igen, mår bra, terroriserar sin bror, mamma, mig, min sambo, gammalhunden OCH lånehunden :D
ingen flugsvampsförgiftning (och imorgon ryker alla svampar på gården för säkerhets skull), men vad som var fel går ju inte att lista ut. de märkte rätt fort att hon började bli bättre när hon MED GLÄDJE hinkade i sig kolet... smakar ju usch ju.... tror hon blir som sin mamma, går att träna med gurka :)
så: valpen är hemma och livet leker igen :D

Hihi, ja det är det :love: Nu är han iofs "stor och ståtlig", man glömmer fort bort hur små och pluttiga dom är sådär i början.

Hahahaha, vilka härliga bilder!

Min 6,5 månaders gamla valp har hittills inte tagit sönder något som är förbjudet. Hennes egna tuggben och filtar brukar åka på en hel del stryk men inte en enda av mina egna grejer (eller kan jag ha förträngt det? :o)

Vad skönt att valpen piggnade till igen. Jag hade fått kallsvettningar om jag hade varit du, med tanke på att Finland drabbats av flera parvoutbrott!

Vad skönt att valpen piggnade till igen. Jag hade fått kallsvettningar om jag hade varit du, med tanke på att Finland drabbats av flera parvoutbrott!

oj, den tanken slog mig inte ens :o det var kallsvettigt nog ändå... jo, jag är så glad att hon fick komma hem och att hon mår bra nu.

Det är inte så att lilla damen smakat på en padda/groda??
Det prövade mina frallor,tack o lov dom vuxna men mycket dregel blev det :eek: Kan tänka mig att det giftet inte är så bra för en bebbe.

grodavsmakning är faktiskt ingen omöjlighet, såg en för några dagar sedan faktiskt... hmm, inte nog med svampbekämpning, nu blir det grodkrig också :D

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka