Valpars utveckling

Takire

Trådstartare
Idag träffade jag och min fyra månader (+ en vecka) gamla sheltie hans uppfödare och hans syster.

De är lika gamla eftersom de är från samma kull, och de är ganska lika utseendemässigt. Syrran är dock rangligare (eller min tjockare...), och man ser redan skillnad hane/tik i deras ansikten fastän min hund har ett rätt nätt ansikte. Det har väl i och för sig de flesta shelties :laugh:.

Som sagt, de är rätt lika, men min verkar vara lite före i utvecklingen. Sedan i söndags har han tappat flera tänder och flera nya har börjat växa ut. Syrran har kvar alla sina mjölktänder. Min hund har fått en bred rand av vuxenpäls på ryggen (som synts flera veckor) medan syrrans valppäls är intakt.

Jag inser såklart att även syskon utvecklas olika, så är det ju med människor också, men hur olika brukar det vara? I en valpkull till exempel.

Kanske inlägget är lite luddigt, men jag är alltså nyfiken på hur lika/olika valpar utvecklas i en och samma kull eller en och samma ras. Tandskifte, pälsbyte, tillväxt, könsmognad....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 815
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 849
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 333
Senast: pumah
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 745
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp