Sv: Valpar!

Och hur lätt är det? :crazy: Det återkommande problemet att alla vill hälsa på en söt valp... Om hon var rädd eller försiktig skulle jag säga ifrån men som det är nu så lider ju inte HON av det.

Säg att hon har skabb/loppor/ringorm/valfritt smittsamt alternativ... :cool:
Ser de vettiga ut säg: inte nu, vi tränar! och se upptagen ut. Alla respekterar dock inte detta.

Vill du att de ska få hälsa så be dem vänta ett ögonblick, säg åt hunden att sitta och vänta på ett varsågod. Så lär hon sig iaf att vänta på tillåtelse.

Min golden blev överjävligt just för att jag lät folk hälsa hejvilt på henne som valp. Ibland hinner man ju dock inte med att parera. Ta tag i det direkt.

Det är lätt faktiskt..

Säg bara som det är att din hund är så översocial att hon nu inte får hälsa på alla hon möter..

Dom flesta förstår !

Och hur lätt är det? :crazy: Det återkommande problemet att alla vill hälsa på en söt valp... Om hon var rädd eller försiktig skulle jag säga ifrån men som det är nu så lider ju inte HON av det.

Nej hon kanske inte lider av det nu men kanske i längden. Hunden ska ju veta vem hennes flock är och inte springa runt till alla. Lättare för dig att sätta gränser redan nu om du sedan vill ha en lydig hund som inte går fram till alla och hälsar om du vill ha den lös.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 609
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka