Mysgrisen

Trådstartare
Hur går det med era valpar?

Här hemma går det jättebra! Min PVH blir 12 veckor på tisdag. Han håller på att lära sig att sitta och vänta på maten, samt sitta och vänta på varsågod innan han går ut från huset och gården.

Han verkar vara lättlärd, och har mycket energi!

Stora hunden morrade lite åt honom första veckan. Men nu leker de kanonbra!
Lillen håller fast i skägget och drar allt han orkar, eller håret på ett ben, eller nacken osv. De gillar också att ligga och brottas.
När stora tycker att det räcker så säger han ifrån, och lillen ger sig genast.

Inga problem med bilfärder, men frukosten kan vara lite kinkigt ibland.

Han går ut innan vi lägger oss, och vid sex på morgonen vill han ut igen. När vi kommer in så lägger han sig tills vi går upp. Ibland är han piggare på morgonen, men då är han nere med stora hunden.

Han är verkligen jättemysig!

En sak som jag märker är stor skillnad från när storvovven var liten, är att han har stor koll på vart vi är när vi är ute och går. Terriern brydde sig inte nämnvärt om vart vi var, och det har vi fått jobba på stenhårt, den här är mycket enklare (än så länge).

Sv: Valpar!

Min borderterrier är nu 4,5 månad. Hon är duktig och jag är faktiskt imponerad över mig själv som hundägare! Fast å andra sidan, vem har egentligen problem med sin lilla valp? Vi får väl se hur det går sedan när hon är runt året...:angel: Hon växer mentalt varje dag.

Hon kan iaf

- sitta kvar när jag går iväg med störningar omkring
- gå fint i koppel och sätta sig när jag stannar
- sitta och vänta på varsågod vid maten
- "nej" i 99% av alla situationer
- sitta och vänta på varsågod innan hon hälsar på folk och hundar

Sedan är det ju även relevant vad hon inte kan. Så alltså, hon kan bland annat inte:

- komma på inkallning i alla situationer (hon kommer för att hon vet att hon får godis!)
- ibland får hon tokryck och hoppar och biter i kopplet, det spelar ingen roll hur arg jag blir...

Men vi jobbar på och kursen vi går är super.

Min westie valp är 3 månader och det går kanon bra.. han är rumsren och väldigt lättlärd.. när man går en liten bit med honom går han alltid brevid en (utan koppel) och med koppel går det också kanon. han är jätte lekfull och har väldigt mycket mer energie en någon i våran familj :P Hoppas det forsätter såhär :) Han kan även sitt , hit och vänta ;)

Men åh, ytterligare en valptråd! Jag som sitter och är hundlös... :mad:
Kan ni inte lägga in bilder på era små krabater också?

/ Red_chili, som förhoppningsvis blir valpägare till nästa sommar :o

:love:

Zaga2adagen009.jpg

Här har vi Zaga som går under namnet Terroristen i vaket tillstånd och Pirajan när hon sover :angel::D

11 veckor på Tisdag och en riktigt modig liten tjej :bow:

En Ministridsgris ;)

Tidigare idag var det två yngre personer som hälsade på henne, när dom gick hörde jag hur person A sa till person B

- Det där var en Labrador med fel färg ( lät sådär himla viktig och lite besserwisser )

Haha ...

( En Eng Staffordshire Bullterrier är hon )

DSC_0040.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0029.jpg

http://kissingspine.bilddagboken.se...kPTgzOTIzOTA2JnQ9MTE4NzA0MjQwMSZjdXJyaW1nPTQ=

4 månader

Min lilla Lovis gris blir 6 månader imorgon. Hon är en riktig liten arbetsmyra och otroligt lättlärd. Även om hon ibland är en liten diva som istället för att försöka göra saker för att få godbiten, sitter och försöker se söt ut bara ;). Det var en period i början då hon var ett litet hår av hin och en del sitter fortfarande kvar. 8 av 10 gånger fungerar "nej", men om hon har hittat nåt snusk kan det lilla uppkäftiga komma tillbaka och hon "fnissar" och smiter iväg.

Hon är sjukt modig och blir aldrig rädd för något. Stora hundar är jättetrevliga och hästarna är också ganska roliga. Hon är fullständigt fantastisk på uppletande- hon ger sig helt enkelt inte! Spår går också bra och att lära henne trick funkar också bra. Det enda som är problemet nu är att hon inte riktigt fått kläm på att man inte får gå ut genom grinden utan tillåtelse.

*knapplån*

Har en 16 veckor gammal DSG-valp.

Vi har visst inte lärt oss så mycket än :o men det är på god väg.

Hon går (nästan alltid) fint i koppel och kommer (nästan alltid) på inkallningar :angel: Hon kan "sitt", "ligg" och snart "stå". Hon börjar få grepp om vad nej betyder.

Just nu jobbar vi mycket med att hälsa fint och vad "varsågod" betyder, samt att hon ska lära sig vänta på kommando när hon är lös ute på promenad.

Har inga nya bilder, men här finns på när hon var runt 10 veckor och yngre:
http://www.pixbox.se/alb_show_id486369_page0.html

Ullis

Hrm, någon som vet hur man ska få bort ett litet "problem?" :o
Jag menar.. Visst är det trevligt att valpen är social.. men när hundkräket konstant anfaller människor ute på stan om man inte håller stenkoll på henne? :crazy: Idag var hon med på tävling och hon gick och TJÖT och höll på att krypa ur skinnet för att hon ville hälsa på alla. De allra flesta blir ju förälskade i henne, men det är mindre roligt när man gå på stan och hon börjar skutta upp på någon som inte har märkt henne. Antar att det går bort med tiden och egentligen är det ju inget problem, men lite pinsamt är det allt :o:D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 609
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka