Valpar och låtsasvalp

Madeleinem

Trådstartare
Hej! Har en tik som fick sina valpar för 1 v sedan. Nu igår adopterade hon även ett gosedjur, hur bör jag hantera det? Hon blir väldigt orolig när jag tar bort det.

Jag hade också låtit henne ha det, så länge hon inte riskerar att kväva de riktiga valparna med det, eller hellre tar hand om gosedjuret än dem.
Särskilt förstagångsmammor kan vara lite överväldigade av alla hormoner och allt nytt och vet inte riktigt hur de ska förhålla sig till det. Antagligen kommer hon snart självmant lämna "extravalpen". Om du behöver ta bort den, så ge henne någon riktig valp att fokusera på och hjälp henne hålla rätt fokus. En pipande riktig valp lär smälla högre än en i textil😁.

Håll koll på att hon inte visar tecken på livmoderinflammation bara, ibland ger det extra stök med hormonerna.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
942
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 492
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 820
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka