Valpar och låtsasvalp

Madeleinem

Trådstartare
Hej! Har en tik som fick sina valpar för 1 v sedan. Nu igår adopterade hon även ett gosedjur, hur bör jag hantera det? Hon blir väldigt orolig när jag tar bort det.

Jag hade också låtit henne ha det, så länge hon inte riskerar att kväva de riktiga valparna med det, eller hellre tar hand om gosedjuret än dem.
Särskilt förstagångsmammor kan vara lite överväldigade av alla hormoner och allt nytt och vet inte riktigt hur de ska förhålla sig till det. Antagligen kommer hon snart självmant lämna "extravalpen". Om du behöver ta bort den, så ge henne någon riktig valp att fokusera på och hjälp henne hålla rätt fokus. En pipande riktig valp lär smälla högre än en i textil😁.

Håll koll på att hon inte visar tecken på livmoderinflammation bara, ibland ger det extra stök med hormonerna.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 353
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 391
Senast: ildiko
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka