valpar i huset.

Sv: valpar i huset.

Sluta nu!

Jag ska ju ha en kelpie, jag ska ju ha en kelpie, jag ska ju ha en kelpie, jag ska ju ha en kelpie, jag ska ju ha en kelpie!

Söta som socker! Vänta bara någon vecka eller så. Det finns inget sötare än frallavalpar! :)

Grattis till dom små! :bump:
Ang andningen! Kul att det finns fler som tänker på detta för det verkar inte vara många som gör det ..
Men att du vill avla på lång nos för att dom ska kunna andas .. Det har inte bara med nosen att göra. Dom kan bla ha för långt gomsegel el vara trång nere i halsen som gör att dom inte kan andas.

Lycka till med dom små knoddarna!:love:

Det är inte jag som vill avla på långnosade frallor pga andningen, det är Zizzy. Jag känner också till att andningen inte enbart har med nosens längd att göra, utan gomsegel och allmän uppbyggnad av munhåla och svalg. Men det finns andra anledningar till att inte fortsätta avla på de extremt typade frallorna, tex att de har svårare att svalka sig varma dagar eller syresättningen rent allmänt.

Grattis till dom små! :bump:
Ang andningen! Kul att det finns fler som tänker på detta för det verkar inte vara många som gör det ..
Men att du vill avla på lång nos för att dom ska kunna andas .. Det har inte bara med nosen att göra. Dom kan bla ha för långt gomsegel el vara trång nere i halsen som gör att dom inte kan andas.

Lycka till med dom små knoddarna!:love:
Jo det vet jag, men det hjälper ju till att de får lättare att andas bättre.
Lupins svar var bra. (tack, så slapp jag hihi)
Jag är heller inte så förtjust i de övertypade, så det är en av mina små inriktningar.
Alla uppfödare har ju olika mål utseende mässigt. Vissa vill ha smäckrare, andra små satta.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka