Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kommer det kommer, nu ligger dom och sover, vill inte vara där o pilla. Men söta som socker är dom.
Men jag blev så frälst när jag såg frallor med nos.
Nej, du kanske egentligen inte är otrevlig men du svara på ett otrevligt sätt.
Alla är inte rasexperter
Men nu vet jag
sen är det en grej jag har disk mycket med mina utländska kontakter.
Vi i sverige väntar många gånger med att para tills hundarna har stabiliserat sig för mycket i bäckenet. I utlandet tar dom gärna en parning på hunden innan den sätter sig i bäckenet, tja vid andra löpet, eller tredje om den löper tidigt. ca vid 1½ års ålder. I sverige är ju regel att man parar vid två års ålder. Och då är tikarna inte lika mjuka och har svårare att vidga bäckenet.
Flera jag har pratat med, säger att de aldrig skulle para en tik första gången efter två½-tre års ålder, just pga detta. (detta gäller små hunds raser och vissa stora. men generellt småhundar, så det är deras erfarenhet.)Och att de får skälig vila efter den kullen.
Men givetvis måste man se till individen, att den är tillräckligt mogen för att ta hand om en kull, annars är det ju menlingslöst ändå ur andra synvinklar. Vad är era tankar om detta?
Alltid roligt att höra.
Bara du betalar så..
Det finns fler. Min tik har också lite längre nos och inte lika mycket/djupa rynkor.
Kom inte här o säg att den inte är tingad?
Hihi nej den är inte bort tingad.
Men jag ska inte tinga bort någon innan de är ca en månad gamla, mycket kan hända under tiden..
Sen är detta faktiskt inget annons forum.
Nej jag menar ju det. INGET ANNONSFORUM!
()