Valp som kissar i egen bädd

noffeliv

Trådstartare
Det sägs väl att det är rätt ovanligt att en valp kissar i egen bädd? Min 8-9-veckors har inte gjort det innan - men ikväll, efter att vi varit ute en stund utan att något hände, snusade han runt i sin egen bädd en stund och satte sig sedan ner och kissade. Jag var så oförberedd att jag inte ens hann hejda honom. Tog istället ut honom igen ett varv.

Ska jag byta ut filten han kissade på? Den luktar antagligen fortfarande lite av hans mamma, så skulle ogärna göra det. Men vill ju inte han ska känna lukten och kissa där igen.

Tilläggas kan att han dagtid sover lite överallt - på golvet, i bädden, i soffan bredvid mig. Nattetid alltid i egen bädd bredvid min säng.

Det var lite mörkare ute nu när vi var ute än vad det brukar vara (eftersom vi var ute en eller två timmar senare), och han hörde en del ljud från grannar som satt ute. Kan det ha med saken att göra att han kände sig osäker? Han verkade nöjd annars.

Sv: Valp som kissar i egen bädd

Mina valpar har kissat lite här och där. I en bädd är inte ovanligt. Tror de tycker om att kissa där det är mjukt.

Sv: Valp som kissar i egen bädd

Ja, det där med mjukt underlag stämmer säkert, han kissar alltid på gräs när vi är ute. Fast bara på golvet här inne hittills.

Nattetid har jag bädden vid min säng som sagt, med ett kompostgaller mot sovalkoven så att han inte vandrar runt. Har så här långt sovit lugnt i tron om att han inte kommer att kissa på bädden då, utan väcka mig om han är nödig. Vilket han gjort hittills.

Jaja, får väl kanske boka in några extra tvättpass... ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 541
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej Min vän har en valp på nu snart 7 månader med ett mkt konstigt beteende. Hon kissar i sin bädd och har heller inga "problem" med...
2
Svar
21
· Visningar
3 180
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 415
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18