valp som kissar/bajsar sällan?

L

lainen

Jag har haft min lilla toypudelvalp i tre dygn.

Hon bajsar och kissar jättesällan.

senast var igår kväll, då både kissade hon och bajsade ute:)
men idag har hon inte gjort något varken inne eller ute.

dem andra dagarna onsdag+torsdag ,har hon kissat7bajsat morgon +kväll bara.

är det normalt?

jag kommer ihåg när min andra hund var valp, hon kissade och bajsade jätteofta, och på morgonen fick man springa till dörren med henne.

:confused:

Sv: valp som kissar/bajsar sällan?

Det låter minst sagt märkligt. Du är säker på att den inte går och gör sina behov på något undanskymt ställe? Får den i sig tillräckligt med vätska? Vilken färg har urinen när den kommer ut? Konsistens på bajset? Jag hade nog ganska omgående kontaktat både uppfödare och vet för att vara på den säkra sidan. Små valpar är väldigt känsliga för uttorkning.

Hon både dricker och äter mkt bra.
och normalt bajs och kiss när hon väl gör det.

Men tycker det är så konstigt att hon inte behöver kissa och bajsa oftare.
Nej hon har ingen undanskymt ställe hon gör det på heller.

och hon blev ju vet besiktigad i måndags, och är som valpar brukar vara annars.

Oj, ja, min gick då hela tiden kändes det som. Jag trodde liksom inte att valpar hade tillräckligt stor blåsa för att kunna hålla sig så länge. Men detta borde i så fall innebära att hon har ganska allvarlig vätskebrist vilket är uteslutet om hon är som en normal valp annars. Jag förstår det inte. Skulle nog ringa vet och fråga. Det heter ju undantaget som bekräftar regeln. Kanske är helt normalt på vissa valpar.

Hur gjorde valpen hos uppfödaren då? Det låter ju konstigt om denne inte informerat dig om valpens ovanliga vanor. Min valp här hemma bajjar minst 3 gånger om dagen och kissar säkert 15, och så gjorde min förra valp också. När jag hälsade på hos uppfödaren vid 5 v ålder var det ungefär samma, de kissade hela tiden.

Hur ofta äter valpis? Uppblött? Hur ofta dricker den, och hur mycket? När den väl kissar, kommer det mycket då?

Om besiktningen utfördes när valpen hade mera normala rutiner är det inte konstigt om valpen fick u a på allt. Besiktningen är f ö inte någon grundligare undersökning, man kollar bara det man ser just nu. Jag hade nog velat ta blodprov på valpen för att kolla så att allt är ok.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 286
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka