Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är rätt. Och hjälper inte det så ignorerar man valpen helt = går bort från den. Sen försöker man leka efter en stund igen. Om den "går på" händerna även då gör man likadant igen. Man kan även pipa till lite så att man markerar att det gör ont. Ja, det kommer att försvinna vid/efter tandbyte till vuxentänder.
.... eller också gör man som hundmamman; markerar som ni har beskrivit här några gånger, och när det inte hjälper så säger man ifrån så det hörs genom båda öronen!
Den kampar också med handen, vad gör man då? biter hårt. Jag testa fchya den och puta på sidan men dett hjälpte inte
fick reda på av min uppfödare att man inte ska ta händerna bakom ryggen för att man ger hunden mitt utrymme och hunden bestämmer. Är det sant?
okej ett till problem är att när jag är ute springer valpen med kopplet och hoppar upp och vill hälsa på människor. Vad gör man åt det? hon är väldigt energisk.
Okej tack för svaren. Hur koppel tränar man dom bäst. just nu stannar jag varje gång hon drar framåt och bakåt, läste också att man ska ta ett steg bakåt om det är en doft den dras till.
Finns det något mer jag bör tänka på? Ger den godis för att den ska promenera och så jag får uppmärksamhet. finns det nått annat man kan göra istället för att ge den massa godis?
<snip>
Springer även med den hem ibland när jag inte orkar mera stanna, är det fel eftersom den drar?