Ja, är ju om inte annat en kul grej för inte så mycket pengar iom att de bara kostar fraktenVad kul! Jag håller på och tar hem lite saker att skicka med våran valpkull och det där kan ju vara något att tipsa valpköparna om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, är ju om inte annat en kul grej för inte så mycket pengar iom att de bara kostar fraktenVad kul! Jag håller på och tar hem lite saker att skicka med våran valpkull och det där kan ju vara något att tipsa valpköparna om.
Ah, påminner mig om valpbagen som mamma fick till sin hund, från arken zoo och då ingick det en grön ryggsäck. Hon har fortfarande den för sina leksaker och hundgrejer när de ska iväg någonstans en längre tid, lite roligt och gulligt med en hund med en egen liten skolryggsäck typDetta var vad jag fick i valpbagen.
Var beställde du?Detta var vad jag fick i valpbagen.
Bara googla på valpbagVar beställde du?
Vet precis hur de känns tiden går extremt långsamt också.Jag har varit så bestämd på att jag vill ha en hane, men börjar fundera på att ta en tik ifall det inte blir nån hane. Vill inte vänta längre nu! Dock ska uppfödaren troligtvis behålla en tik så som bäst är jag nr 2 på tik. Vilken olidlig väntan på om det ens blir några valpar.
Förväntas löpa i maj. Så om allt går som det ska får jag valp i september. Det vore egentligen perfekt, men det är ju det där med att inte veta om det ens blir nån valp...Vet precis hur de känns tiden går extremt långsamt också.
När är "din" tik beräknad?
Ah, då förstår jag verkligen att de är en lång olidlig väntanFörväntas löpa i maj. Så om allt går som det ska får jag valp i september. Det vore egentligen perfekt, men det är ju det där med att inte veta om det ens blir nån valp...
Life is short, buy the puppy.Åh, nu har jag total beslutsångest! Slyngeln skulle ju paras med en tik jag verkligen gillar i början på året. De träffades innan och var verkligen fantastiska ihop, lekte och gillade varandra. Sen var hon här över en helg när vi trodde att hon höglöpte - fortfarande SÅ trevliga ihop, men ganska halvhjärtade parningsförsök. Dock visade det sig att vi räknat fel, så höglöpet inträffade några dagar EFTER helgen. Vi träffades då med, parningsförsöken var mycket bättre, men just försök... Svårt att veta om de ens fick till det (mycket päls ivägen! ) men blev iaf inte parning med hängning. Så till slut fick vi ju ge upp och sa att vi väntar till nästa löp.
Sedan hörde ytterligare en tikägare av sig som sett vår hane och ville para sin tik. Och där blev det riktig parning pang på två dagar på raken! Så där tror vi ju att det blir valpar.
Nu till mitt dilemma - jag vill verkligen, verkligen ha en valp efter Slyngeln. Men jag vill ju helst kombinera honom med första tiken! Och där vet jag inte ens om det blir något.... Så frågan är om jag ska ha is i magen och vänta (hon förväntas löpa i typ augusti igen) eller om jag ändå ska be att få tinga en valp efter tik nummer två (som också absolut är en fin och trevlig hund, jag bara gillar första tiken mer)? Ska tilläggas att Slyngeln före första tiken var helt oerfaren och ganska försiktig - det tog nog ett tag för honom att lista ut "hur man gör" och tiken var då inte tillräckligt tålmodig (hon har haft två valpkullar förut och vet absolut "hur man gör"). Så kanske att en parning med första tiken skulle funka mycket bättre vid ett andra försök?
Ja, det är ju lite så jag tänker samtidigt som jag inte vill ta "första bästa"Life is short, buy the puppy.
Jag har lärt mig den hårda vägen att aldrig stå över en intressant valp "ifall den där perfekta kombinationen blir av senare". Ibland blir det lite tätt mellan valparna (Mako och Tam med bara några månaders mellanrum våren 22) men hellre det än att stå utan valp för att "önskekullen" inte blev av.
Det var faktiskt med den erfarnare tiken det inte riktigt blev av. Men uppfattade det som att det tog lite tid för vår hane då att förstå vad han skulle göra - till slut fattade han och då kan det ha varit lite sent tror jag. Med nästa tik tog det en kvart så var hon parad!Och ja, två nybörjare kan vara svåra att få ihop. Mycket troligare att han får till det med första tiken nu när han lyckats med en annan - om det nu inte var nått annat som gjorde att de inte tog sig...
Visa bifogad fil 144474
I väntan på valpis så fixade jag in allt i hundgarderoben. Så nu är de bara valpen som saknas på tisdag ska vi dit och hälsa på