Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ser ljuset på andra sidan alltsåMin har typ börjat bli lite lydig igen? Blev 9 månader igår och kan helt plötsligt komma på inkallning och kan stanna igen.
Selma gillade INTE halsbandet till en början. Tror jag matade in det med godis i sammanlagt 3-4 minuter så var det inga problem sen.Första dagen på valpkursen idag och det gick över förväntan. Diva var jätteduktig enligt mig då en del av valparna skällde största delen av tiden. Hon hade väldigt bra fokus på mig under våra korta träningspass och kunde samtidigt ligga och slicka på sin lick it mat under tiden hon hade paus. Måste bara bestämma mig för vad vårt belöninsord ska vara då hon inte riktigt passar med de jag har på Hexa.
Annars rullar det på med rumsrenheten, hon springer nu till dörren när hon behöver göra något. Hon gillar inte sitt halsband, så det måste vi förstärka positivt samt blir hon lite illamående när vi åker bil så hundburen är inte jätte populär heller. Men detta är saker vi jobbar på/ska jobba på .
Alltså hennes öron .
Tänker att det är ett tillfälligt ljus. Väntar på nästa trotsålder. Han har t.ex. börjat lyfta på benet mer och spåra en del - men eftersom att han lyssnar när man säger åt honom på skarpen så är han betydligt enklare än när han iggade allt.Du ser ljuset på andra sidan alltså
Återigen så låter det som frustration uppbyggd av understimulansÄr så trött på att Oskar inte funkar att ha med andra hundar. Han blir inte aggressiv, han blir alldeles för lycklig och intensiv. Och han ger sig inte, det är koppel som gäller inomhus med andra.
När vädret tillåter är kommunens hundrastgård toppen. Där får han busa med andra hundar på småhundstiden en gång i veckan.
Det är som Dr Jekyll och Mr Hyde. Mjuk gosig och vänlig med bara mig. Så fort nån annan är inblandad är han ett lyckligt - jobbigt - yrväder.
Ny hund, nya erfarenheter. Suck.
Hur skulle det vara om han aktiverades mentallt innan ni ska träffa andra hundar? Spår eller nosework?Är så trött på att Oskar inte funkar att ha med andra hundar. Han blir inte aggressiv, han blir alldeles för lycklig och intensiv. Och han ger sig inte, det är koppel som gäller inomhus med andra.
När vädret tillåter är kommunens hundrastgård toppen. Där får han busa med andra hundar på småhundstiden en gång i veckan.
Det är som Dr Jekyll och Mr Hyde. Mjuk gosig och vänlig med bara mig. Så fort nån annan är inblandad är han ett lyckligt - jobbigt - yrväder.
Jag vet att det jag skriver inte uppskattas, men jag blir beklämd av hur du klagar på honom.Är så trött på att Oskar inte funkar att ha med andra hundar. Han blir inte aggressiv, han blir alldeles för lycklig och intensiv. Och han ger sig inte, det är koppel som gäller inomhus med andra.
Han är ju väldigt ung och dessutom i en entusiastik ålder. Min är ju bara några månader yngre, och andra hundar tycker att hon är jättejobbig i hennes lekfulla entusiasm. Och då är ju hon ändå en sansad tjej med tanke på åldern. Just nu så lägger jag ner rätt mycket jobb på att hjälpa henne att sansa sig när hon ska hälsa på sina kompisar så hon inte bara rusar rätt på och varje möte ska börja med en omedelbar korrigering.Är så trött på att Oskar inte funkar att ha med andra hundar. Han blir inte aggressiv, han blir alldeles för lycklig och intensiv. Och han ger sig inte, det är koppel som gäller inomhus med andra.