Jag har blivit väldigt dålig på att uppdatera här, men det är väl dags nu.
Cessna fyllde 1 år den första juni. Jösses så tiden går. Hon gick in i första löpet en vecka innan födelsedagen. Det märks att hon en månad innan löp och i löpet förändrades ganska mycket. Hon har verkligen mognat en hel del på kort tid, även om hon fortfarande är långt ifrån vad man kanske kan anse som "mogen"
Men mycket har hänt och hon börjar bli riktigt rolig att ha och göra med. Hon är framförallt precis den typ av tollare jag letade efter och hoppades på att få hem. Man skulle kunna säga att hon är allt jag önskat mig och lite till, vad det gäller allt.
Jag ville ha en lekfull, glad hund med mycket arbetsvilja. Jag har fått en hund med extremt mycket lek, allt i livet är en enda stor lek för henne. Hon älskar allt och alla, världen finns liksom bara till för henne och jobba gör hon mer än gärna. Så fin arbetsmoral, så rolig hund att träna men hon har en hel del egna idéer och roliga påhitt. Hon är väldigt intensiv, även om hon verkligen lugnat sig på den fronten nu i och med uppväxten.
Jag har haft turen att hon hållt sig väldigt frisk, hon har otroligt stor matlust, föremålsintresse som den och är en allmänt enkel hund att ha och göra med. Allt har bara varit så självklart för henne, möten med andra hundar, att åka bil, att vara ensam hemma, att vara lös osv osv. Enkelt. Miljöstark är hon, vi bor utanför Stockholm men hon är med mig i princip var som helst. Finner sig i allt. Lägger sig och kopplar av när vi är mitt i Stockholmsmeten, oavsett vad jag pysslar med.
Det är mest i träningen hon har varit svår pga ofantlig energi, grym intensivitet och väldigt mycket "göra först, tänka sen...eller aldrig"
Men nu när även den biten börjar sätta sig och hon har mognat på sig så börjar jag se den här hunden jag drömt om. Den här fantastiska tollaren som jag letade så länge och ordentligt efter. Jag hoppas verkligen att det håller i sig och fortsätter gå så här fint, för då har vi en fantastisk framtid framför oss.
Här kommer en fotobomb! De första två bilderna är tagna av
@nordingran