Sv: Valp 2012

KL

Fick hem det här lilla lilla livet för ett par dagar sen. E
33040517.jpg
ftersom jag är "ensamstående" i veckorna så är det fullt upp, minst sagt. Ett riktigt energiknippe som blir kaxigare för var dag som går.

PWzPQ.jpg

Lilla damen började med att dra ner filten och sen en soffkudde och bäddade fint med dessa och slocknade :p

Ja, nu har ja nått att tillkännage.....
Idag blev jag med valp! :love:

Äntligen, äntligen, äntligen har jag en Samojed igen!!!
NU känner jag att mitt liv är komplett!! :D

Tidigt imorse satte jag mig i bilen och körde 33 mil non stop, halv 11 var jag framme, halv 1 var ja på väg hem med min fina prins! :love:
Lillen har redan hunnit vara med i stallet en stund ikväll och där fick han lattja med stallägarens 12 veckors Jack russle, de tyckte de båda va otroligt skojsigt.....å nu stensover han bredvid mig i soffan! :love:

Så låt mig presentera Love ( svenskt uttal ;) )

DSC_1340.jpg

DSC_1336.jpg

DSC_1337-2.jpg

DSC_1319-2.jpg

Ja visst är hon? :love:
Vad kul att det går så bra för dig och Gaia! Har hon och Daphne blivit bästisar? ;) Har du nån utställning inbokad? Dahlia gör sin debut den 1:a juli i Borås!

hahaha, nejmen så komisk bild! xD

En liten parentes: Jag har just funderat på det, hur bör man göra med sladdar och vägguttag? :confused: Vill inte att min kommande valp ska få en elchock :(

Valpsäkra! :) Du kan dra in sladdar i rör/skenor som gör att hunden inte kommer åt att bita och sedan sätter du kompostgaller för kontaktuttagen.

Så snart alla valptänder har trillat av så blir de nog oskiljbara. Dafne har tyckt att Gaia har varit lite irriterande av och till men hon börjar mjukna nu. Gaia avgudar Dafne.

Jag ska ställa Gaia på två inofficiella utställningar under Kristihimmelfärdshelgen. Annars blir det Tammsvik i slutet av juli och ev. SKK:s i Köping i mitten av juli. :)

+lil-sis

Tackar för svar! Det lutar åt att införskaffa några set kompostgaller till alltså x) Jag antar att det blir som att ha en liten bebis, förutom att valpar har mycket vassare tänder och är mer mobila! :D Men det finns ju såna barnspärrar man kan sätta i väggkontakterna, vi har nog kvar några sen lillebrorsan var liten, de borde väl fungera?

Absolut fungerar det bra med petskydd, men för de uttag där man har kontakter i så behöver man även ha något framför.

*kl*

Jag och min sambo har bestämt oss för att satsa på valp till sommaren. En berner sennen ska det bli. :)
Vi har kontakt med en kennel och det finns valpar planerade till slutet av månaden, så vi hoppas på att det ska finnas en valp till oss där.

Det är min första hund, men sambon är uppvuxen med hundar. Det ska bli extremt roligt det här med hund. Hoppas bara på att vår deltidskatt kommer att tycka det också.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 885
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka