Sv: Valp 2012

GtgyD.jpg

idag på gräsmattan. :love:

*kl*

Kan berätta hur det har gått för mig, den där valpen jag skulle ha blev en 2-årig dvärgschnauzer;)
Som är helt underbar i all hantering och hur gullig som helst. Enda problemet är att han behöver bajsa så ofta, hittills en 8 gånger på mindre än 24 timmar (varav en gång inne inatt...)

Kl.

Har äntligen lagt upp några fler bilder på vårt lilla monster så är kommer en liten bildbomb:

10 veckor. Älskar att springa och är redan snabb som en oljad blixt:
33032803.jpg

33032804.jpg

Ca 12 veckor:
33032802.jpg

Idag har vi miljötränat på hopptävling och som vanligt så var Kiro inte det minsta tveksam i den nya stökiga miljön.

Antalet gånger som han har visat rädsla kan jag räkna på en hand. Första gången i stallet var han ganska tveksam och försiktig men andra gången var det inga som helst tveksamheter. I helgen blev han blev lite rädd när en vuxen Grand Danois kom rusande emot honom.

I går startade fyrverkerier en bit bort när husse var ute och rastade honom men det hade han inte brytt sig om öht :)

I torsdags åkte han tåg till och från Stockholm, tunnelbana och var med husse på jobbet. Inga problem alls :)

Lite skryt om min inte längre så lilla plutt, 13 veckor och 8 kg!

En import från tyskland från början, vit och helt gudomlig:love: Snygg också! Kenneln är Taita's Ushabti.
Han är verkligen allt jag har letat efter, trodde bara aldrig att jag skulle hitta det i en dvärgschnauzer. Han har blivit bättre i magen nu också när han inte äter färskfoder mer.

En import från tyskland från början, vit och helt gudomlig:love: Snygg också! Kenneln är Taita's Ushabti.
Han är verkligen allt jag har letat efter, trodde bara aldrig att jag skulle hitta det i en dvärgschnauzer. Han har blivit bättre i magen nu också när han inte äter färskfoder mer.

*kl*

Vågar knappt skriva detta men kanske kanske blir det en valp för mig i sommar. Valparna ska födas i slutet av maj så det är bara hoppas att det blir minst en hane som ser lovande ut. Båda föräldrarna är kanonfina så en valp ur den kullen vore inte fel :love:

Kommer bli en lååång väntan.

KL

Här väntas det fortfarande. Har fått erbjudande av uppfödaren att ta en valp ur en tidigare kull, redan i början av augusti. Det är otroligt lockande, att ha en valp medan det fortfarande är varmt ute. Saken är bara den att då har jag precis haft semester, har inte möjlighet att ta ut mer just nu. Å andra sidan kommer jag inte ha semester i höst heller när den andra valpen är planerad. Åh det är svårt det här. Båda kullarna verkar lovande!

Här kommer en bildbomb på min lilla tjej! Hon var hemma hos oss i lite mer än en vecka innan jag reste till tyskland idag. När jag ser henne igen kommer hon vara dubbelt så stor (efter midsommar)! Hon är i alla fall allt jag kan önska mig i en valp och jag tror det kommer bli en toppen hund :)

Dahlia 10 veckor
IMG_2213red.jpg

IMG_2163red.jpg

Duktig på att söka kontakt!
IMG_2149red.jpg

IMG_2107red.jpg

Spike försöker förgäves undkomma Dahlias lekinviter
IMG_2165red.jpg

Nere vid sjön var det spännande
562047_10150691980580563_539365562_9824724_919238943_n.jpg

På utflykt
535824_10150694303860563_539365562_9831852_193640931_n.jpg

Bonusbild: Trött valp ;)
524202_10150694487935563_539365562_9832442_312297404_n.jpg

Sambon och jag har äntligen bestämt oss för att det blir en valp i sommar :bump::bump:

Har precis mailat min favoritkennel, som kommer få leveransklara valpar precis lagom till vår sommarsemester. Hoppas bara nu att de inte är tingade än och att de får en svart tik som vi är ute efter. Rasen är Bearded Collie (har haft 2 st innan i mitt liv). Är såå taggad!! Kommer bli superkul! :bump::banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 271
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 851
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
863
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka