Vallfröblandning

the_connemara

Trådstartare
I hästens grovfoder, vad vill ni ha då? Varför?

För många önskemål hos min producent ju, ska förbeställa i år för första gången o känner mig förvirrad. Producenten rekommenderade timotej till fångkänsliga pga ofta mindre socker. Vi har två lättfödda men som inte är fångkänsliga vad vi vet/inte haft fång men det skadar ju inte att sålla lite om det är möjligt.

Årets blandning var 50% timotej, 30% ängssvingel och 20% rajgräs.

Kanske spelar det ingen roll för våra hästar eller hur brukar ni resonera?
 
Byt ut rajgräset till något annat. Rent timotejhö kan bli väldigt grovt och det är det inte alla hästar som gillar så det kan vara en fördel att ha andra sorter i också.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver ventilera lite.. För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag köpte min femåring för snart två år sedan. September när...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 392
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Har haft ponny med fång och IR, så är inkörd på att bannlysa socker och stärkelse närmast in absurdum. Det har släppt lite för "normala"...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 791
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 631
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp