Välkomna nya bukehunden!

Sv: Välkomna nya bukehunden!

Det ser redan ut att vara lite skillnad på hullet, hoppas det! Hon ser superhärlig ut oavsett :D

Mummlar för mig själv *jag ska inte ha en saluki, jag ska inte ha en saluki*

Jag tror faktiskt att det är lite skillnad på hullet, men jag kan inte låta bli att hela tiden oroa mig för att hon ska gå upp i vikt :p Har torkat kycklinghjärtan idag för att ha som hundgodis iaf, så får hon ett lite mer magert och "rent" alternativ till alla de färdiga godissorterna som finns. Försöker hålla nere på sådant nu, samtidigt som hon "behöver" godis tex när vi tränar för att vara glad och motiverad. Det gäller att hålla det lagom av allt...

Och joodå, klart du ska ha saluki ;) eventuellt behöver en halvsyster ett nytt hem, en sockersöt och underbar valp vars matte nog blivit allergisk. Hade jag inte haft fullt upp med mina två så hade jag kanske kidnappat den själv.

Åh vilka fina bilder! Hon ser verkligen lycklig ut :) Hoppas att kondisen går snabbt att få upp igen, vet hur trist det är att vara "bunden".

Jag måste bara fråga, är passgång dåligt för hunden att gå i? Flora har föredragit den gångarten sedan dag ett :crazy:

Tack :D

Passgång generellt är inte en dålig gångart, men hunden rör inte ryggen ordentligt när den går i passgång vilket gör att den lätt kan bli stel i ryggen och få ont om den alltid, alltid går i passgång. Att hunden alltid går i passgång kan också vara ett tecken på att den redan har ont och det kan ibland vara svårt att veta vad som kom först. Eftersom passgång är en väldigt energisnål gångart så är det lätt att tjocka hundar väljer passgången, helt enkelt för att det blir lättast för dem. Plötsligt kan man stå där med en tjock hund som har ont i ryggen och knappt kan röra sig. Inte jättekul.

Oavsett hund så skulle jag inte låta hunden gå i passgång hela tiden, och om det är en hund som alltid vill gå i passgång och som knappt går att få i annan gångart, ja då kan det utan tvekan vara läge för ett fysioterapeutbesök.

Och tack Millan! Du borde se henne någon gång sedan, hon är verkligen en av de bästa salukis jag någonsin sett (det känns som om jag tjatar om det.. men jag kan knappt fatta att hon faktiskt är min. Det känns lite overkligt :love:)

Haha I know the feeling, min fröken behöver gå ner lite grann. Kombination av lättflörtad gammelmatte och gammelhusse + en matte som haft ont i foten under flera månader har resulterat i något kg's övervikt för damen men hon borde snart vara i topptrim igen =)

Hade jag inte haft katt så hade jag varit väldigt frestad av en saluki :love: men livet är långt, förhoppningsvis ;)

Hade jag inte haft katt så hade jag varit väldigt frestad av en saluki :love: men livet är långt, förhoppningsvis ;)

Äh vadå? ;)
1013181_223886874426367_1417141811_n.jpg

(Lånade bilder från en salukiuppfödare)
976881_10201110669066919_108598086_o.jpg

251070_2093134886023_3616629_n.jpg

Nu ser man skillnaden ännu mer :D

Den här uppställningbilden fotade vi idag. 0,4kg har hon gått ner i vikt sen förra veckan (bild att jämföra med finns alltså i inlägget som jag startade den här tråden med)
1186183_236953889786332_1792018343_n.jpg

0,4 kg kanske inte låter mycket men nog syns det skillnad allt! och framför allt i videoklippat, usch så stressad hon var i början stackarn :( men tur att hon fick komma till dig, på bara några dagar var hon ju redan mycket mer harmonisk och självsäker och det kommer fortsätta att gå uppåt i rasande fart det är jag övertygad om :up:

Så underbart fin! Namnet blev mycket mer passande. Rikligt med hull men åh vad bra det där kommer att bli. Grattis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka