Välkomna nya bukehunden!

Red_Chili

Trådstartare
Äntligen(!) har jag två underbara salukis igen :love:
Vissa känner kanske igen henne, min nykomling. Hon bodde nämligen hos mig förra sommaren eftersom dåvarande matte inte kunde ta hand om henne. För att göra en lång story kort så åkte hon ändå tillbaka till matte i slutet av sommaren och för tre veckor sedan fick jag ett sms där hon frågade om jag ville köpa hunden. Jag tvekade inte en sekund och efter en del trassel (och hjälp från kenneln) så är hon änligen här, min älskade lilla Minah!
69959_1376745343.jpg

Jag har dock lite att jobba med nu. Det mesta har att göra med att hon är fet. Hon är så bred över ryggen att man nog kan använda henne som bord och man får anstränga sig för att ens känna revben och höftknölar. Långa klor hade hon också, och pälsen är absolut inte bra. Stress, mycket mat och ingen motion är bovarna i dramat. Nu kommer vi alltså ta det lugnt, men samtidigt vara ute mycket så att hon får återupptäcka världen och bli trygg i sig själv på nytt. Med bra mat och lagom mängd motion tror jag att det kommer bli hur bra som helst.

I början när hon kom hit så var det läskigt med allt "nytt", men bara någon timme senare gick hon runt och viftade på svansen konstant, försökte leka med halvsyster Wahidah och ligger lugnt och vilar när inget händer.

Det är en förbannat bra hund det här, en liten oslipad diamant som kommer bli hur underbar som helst bara hon får landa lite :love:
21207_1376746129.jpg

1185898_234678183347236_1035210836_n.jpg

Sv: Välkomna nya bukehunden!

Åh vad härligt att du och W har fått en flockkompis!! Ser fram emot massor av vackra bilder på underverket framöver! :love:

Grattis!
Man ser verkligen hur tjock hon är på bilden bakifrån, dubbelt (!) så bred som W, men det är ju lätt fixat med tid :)

*halvt kl osv*

Tack alla :D Lustigt nog så rör hon sig fantastiskt(!) trots sin övervikt, så jag riktigt längtar efter att se henne i toppkondition sedan. Kommer fotografera och väga henne varje vecka nu för att verkligen kunna se förändringen, så ja, räkna med mycket bilder från mig nu framöver ;)

Åh, vad kul!! Att du fick tillbaka din Minah :) det var menat från början att hon ska bo hos dig. Ska bli skit skoj att se hur hon förändras hos dig!!! Grattis!!!

Vilken enorm rumpskillnad! :D

Jättegrattis till hunden som fått ny matte, och till matte som fått ny hund!

Grattis! Hon ser jättefin ut. Men även jag som tycker att vinthundar ibland hålls onödigt smala tycker hon är fet som en julegris ;). Hur gammal är hon?

Grattis! Hon ser jättefin ut. Men även jag som tycker att vinthundar ibland hålls onödigt smala tycker hon är fet som en julegris ;). Hur gammal är hon?

Tack :D (och tack till alla andra, igen :D )

Jag brukar sällan reagera på att de är för smala, däremot brukar jag sällan se någon som är ordentligt vältränad och har de inte muskler så ser det ju lätt illa ut om de dessutom är åt det smala hållet.

Och justja, hon är snart två år gammal :) Fyller år om en månad.

Nu är det här en gammal bild, från 2011, men när Wahidah var i det här hullet så gillade jag henne verkligen. Nu gör ju ljuset sitt för att man verkligen ska se alla muskler tydligt osv, men hon var rejält vältränad då. Det märktes ute också, för hon blev verkligen aldrig någonsin trött :D
49977_1298292004.jpg

Grattis! Vad kul att Minah kom tillbaka till dig och att du är uppe i rätt saluki-antal igen :)

*KL*

Grattis! Hon ser verkligen härlig ut trots att hon inte är på topp :) Saluki är verkligen en av mina drömraser och har så varit i x antal år nu ^^

Grattis till ny vovve, så fin!! Har alltid drömt om att ha en saluki, men bättre hälften säger tvärstopp eftersom de inte är anpassade för svensk jakt;)
Vad heter hon mer än Minah?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka