Välkommen till världen 2009!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till världen 2009!

]
Nu får äntligen jag med vända tillbaka på dygnet (eller nåt)

Nu kl 05.30 nedkom ett brunt hingstföl vid namn Szkuare Times, e: Szkopul u: Timeless e: Burggraf. (Jag som ville ha ett STOFÖL :( ) men men med tanke på att Titti är 26 år så får man va glad att fölet är välskapt och ser friskt ut (*peppar peppar*)

Bilder får komma senare, för nu ska jag SOVA !!!
bilder http://medlem.spray.se/jennys_stall/KLOCKAN.HTML

Fikk den14/4 et stoföll e. Empire VDL1115. Mor är Aja e. lucky Light ue. Goldfinger. Det gikk 3 vecker över tiden och var stort :)

Nu är min väntan över. Kl.07.40 föddes denna "lilla" hingst med lite hjälp. Brun med stjärn o snopp (möjligtvis strimbläs) + fyra vita ben :love:. e.Carême ue.Feliciano
Bättre bilder kommer senare! :bump: /Lycklig förstföderska

27140177.jpg

27140182.jpg

27140162.jpg

Nu är min väntan över. Kl.07.40 föddes denna "lilla" hingst med lite hjälp. Brun med stjärn o snopp (möjligtvis strimbläs) + fyra vita ben :love:. e.Carême ue.Feliciano
Bättre bilder kommer senare! :bump: /Lycklig förstföderska

27140177.jpg

27140182.jpg

27140162.jpg

Du måste göra bilderna publika, annars ser vi inget!

Nu har han kommit våran lilla stjärna. Hingstföl e. Clintord (Clinton I - Caletto I - Lord) - Ludwig von Bayern - Sandro Hit - Zeus. Mörkbrun med ett vitt bakben och en stor stjärn. Jätte pigg och ser superfin ut. Troligen kommer namnet bli Calvin Klein THS.
Bilder kommer förhoppningsvis om jag får in dom på datorn.

Hur gör jag bilderna publika då? :confused:

kl

Imorse vid 7.15 kom det en liten krabat till världen här hos oss också efter lite väntan.
Det blev ett brunt litet hingstföl efter Ludwigs Champion, bedårande söt men tyvärr ordentligt windswept och vek bak. Avvaktar en vecka och ser om det blir någon bättring, ser skillnad redan men frågan är ju om det blir tillräckligt eller om han behöver lite hjälp på traven.
Bilder kommer imorgon.

*KL*

Här är mitt lilla underverk, ett vackert stoföl. :love:
C'est si Bonne
föddes kl 02.00 den 20:e april. Efter Hohenstaufen II - Bernstein.
AliciaochCestsiBonne.jpg
[/IMG]
Dottern är framme och klappar...

CestsiBonneutanblixt.jpg
[/IMG]

CestsiBonnediar.jpg
[/IMG]

KL
Hm kunde svära på att jag la in bild i morse på damen.
Nåja här kommer hon igen.
Nattens Celiah anlände i morse kl 10.10
e Bostorp Besk RW 115 u Cigridh-Carolinas Foxglove
celiah2.jpg

Nu får jag oxå va med i föl-tråden.....
Mitt Nordsvenska Bruks sto Coretta fick nån gång vid 10-tiden ett litet Hingsföl som skall heta Caiser..Han är efter ODAR (w) 1859.....:bump::bump::banana::banana:

kl

Imorse vid 7.15 kom det en liten krabat till världen här hos oss också efter lite väntan.
Det blev ett brunt litet hingstföl efter Ludwigs Champion, bedårande söt men tyvärr ordentligt windswept och vek bak. Avvaktar en vecka och ser om det blir någon bättring, ser skillnad redan men frågan är ju om det blir tillräckligt eller om han behöver lite hjälp på traven.
Bilder kommer imorgon.

Och här kommer lite bilder:

27185572.jpg
[/url][/IMG]

27185700.jpg
[/url][/IMG]

27185623.jpg
[/url][/IMG]

27185719.jpg
[/url][/IMG]

I går 21/4 så föddes ett svart sto föl här,

E. De Niro - Flemmingh

Vet inte hur jag lägger in bilder så om nån känner för att hjälpa så kan ni pm:a så kan jag maila.

En Nordsvensk Bruks hingstföl här på stallargård....Tidigt idag på morgonen...gulbrun med bläs och en vit höger bakfot..Mamma heter YRJA och Pappa heter MOKLOMPEN 1966..
Han skall heta MIDAS....mvh c.:banana::banana::banana:

Sent igår kväll, 21 april, fick vi ett stoföl e Don Romantic u Gianna e Grundsee - Shogun xx.

Nu blev det en fux med stjärn, inga vita ben, 105 cm. Förra årets helbror är mörkbrun med strimbläs och var 112 cm när han föddes (och ca 160 cm nu när han har en vecka kvar till ettårsdagen!). Behöver jag berätta att både vi och stoet var glada över denna något mindre variant!

Foton kommer men vi väntar ett par dar. Nyfödda fuxar med rosa slemhinnor runt ögonen är inte det snyggaste. Dessutom med långa rangliga ben som pekar lite hit o dit!

Hälsn Ann

Hingstföl e Business x, u Spitfires Engine xx ue Lane Court xx född 10 april.
finns på www.youtube.com/kaizcenn

Lyckades inte få in en bild - hur gör man?

I går 21/4 så föddes ett svart sto föl här,

E. De Niro - Flemmingh

Vet inte hur jag lägger in bilder så om nån känner för att hjälpa så kan ni pm:a så kan jag maila.

Här kommer bilderna;

alyzzasfrsta1.jpg

alyzzasfrsta2.jpg

Hingstföl e LV Elegant-Paddock Camargue-Snowdon Blighter
Mamma Guöns Cozima (Cozzan)
Gurresta057.jpg

Gurresta058.jpg

Gurresta060.jpg

Nu får jag äntligen skriva i denna magiska tråd. :love:
Inatt kl: 00.30 föddes ett brunt litet hingstföl (vbl/frieser).
Superduperdundersöt! :love:

Välkommen till världen lilla vän. :love:

Välkommen till Världen

Zoega
Sto, Brun m. Stj o vita bak kotor
f: 27/April
kl: 19:30

e: Szkopul 929
u: Prinzess 349​

P4250216.JPG

Är ännu inte ens 1 timme gammal på bilden!

Senast ändrad av en moderator:

Jag fick ett havblodsföl torsdag den 16/4-09. Han är efter e:Camaro M u:Coppelia ue:Norson. En grymt framåt och trevlig fölunge än så länge!bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 415
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 322
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka