Välkommen Ceasar!

Sv: Välkommen Ceasar!

NU är jag oxå i cocker tankar:) Vi har ju vår gamla trotjänare kvar hos mamma, och han är totalt underbar! Men jag undrar om alla cockrar är så..Kan du berätta hur dina är?

Är dom mysiga, duktiga när man jobbar med dom och inte speciellt skälliga?

Mysiga: Ja
Duktiga: Nja, min är duktig när hon vill. Ganska döv ibland och egensinnig. Fast det kan vara mitt fel som låtit henne bli så bortskämd...
Skällig: Inte alls skällig tycker jag.

Det enda minus en cocker har är pälsen anser jag. Den är jobbig om man har ett pälsmonster som jag har.

Sv: Välkommen Ceasar!

Tack för era svar!

(och förlåt TS)

Jag vet ju hur pälsen är, så jag vet vad jag ger mig in på..hehe..

Vår cocker(familjens, finns hos mamma) har aldrig varit skällig av sig, men sen andra vovven kom in(skälligare får man leta efter) så har han börjat "härma" och ska skälla med, men han slutar när man ber honom.

Man får väl vara noga med det i början helt enkelt, och lära dom att skälla i tid o otid är inte okej. Och hålla dom stimulerade så dom inte tar till skällandet som en del av tristessmönstert. Underbara hundar iaf!:)Ska bara hitta en bra kennel och en med fina föräldrar, sen blir det nog en liten en:)

Blir bara mer och mer sugen när man ser bilder som i denna tråd..med en blue roan och allt:)

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 059
Senast: Nota
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 615
Senast: Dopy
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 860
Senast: Fetaost
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 492
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka