Red_Chili
Trådstartare
Något jag funderat på, nu när "alla" köper valp, är att det är många som skriver "Jag hoppas på att få den men det är en annan före mig i kön som ska välja"
Är det vanligt med köer som är sådana att "först i kö får först hund"?
Är det vanligt att man får välja valp själv?
På kenneln jag bott på så har det aldrig varit något visst kösystem. Det har alltid varit att man har ett gäng personer som är intresserade och sedan har valp + köpare parats ihop så gott det går. Om någon som kanske varit intresserad i 1½ år inte passar lika bra ihop med en viss valp som personen som varit intresserad i ½ år, ja då får inte första personen valpen utan då får andra personen valpen, trots kortare "kötid" och trots att personen med lång kötid vill ha valpen.
Är detta ovanligt?
Ni som är uppfödare? Hur gör ni?
Ni som "bara" köpt valpar, hur har det gått till då?
Är det vanligt med köer som är sådana att "först i kö får först hund"?
Är det vanligt att man får välja valp själv?
På kenneln jag bott på så har det aldrig varit något visst kösystem. Det har alltid varit att man har ett gäng personer som är intresserade och sedan har valp + köpare parats ihop så gott det går. Om någon som kanske varit intresserad i 1½ år inte passar lika bra ihop med en viss valp som personen som varit intresserad i ½ år, ja då får inte första personen valpen utan då får andra personen valpen, trots kortare "kötid" och trots att personen med lång kötid vill ha valpen.
Är detta ovanligt?
Ni som är uppfödare? Hur gör ni?
Ni som "bara" köpt valpar, hur har det gått till då?