Pam

Trådstartare
Såg på Flyinges hemsida att dom har Valentino (Now or Never - Belisar) i sitt hingstprogram i år.
Intresserad av honom till mitt sto. Men undrar lite vad ni vet om honom?? Vad han lämnat?? Är mödernet tillräckligt bra på honom för att man ska våga sig på det??
Now or Never tycker jag verkar väldigt intressant och verkar ju ha lämnat bra just med Valentinos stostam.
Vet man nåt vad Valentino lämnat bra med??
Kan det vara lyckat på ett sto med stammen Forrester (For Pleasure - Landadel) - Espri - Winnetou - Wulf.

Tacksam för svar!

Sv: Valentino

Hans avkommeindex är fina 125 i dressyr och 160 i hoppning. Han har lämnat bra med Stakkato, Contendro, Lauries Crusador xx, Espri m.fl

Får bekänna färg och säga att jag inte har en aning om vad detta är för hingst. Däremot blev jag nyfiken. Har han meriter? Vad finns det bakom hans far? Känner inte till hans stam alls.

Jag har en -07a efter Toronto (nästan lika samma ;) ) (Now or Never-Belisar)- Dynamo -Winnetou.

Köpt som skräphäst/sällskap för under 20' med frakt till Sverige som 1-åring. Visad på 3-års utan större förhoppning och hoppade 8-9 och en 8 på trav. Min är tvillingföl och är nu 1,62 vilket jag tycker är lagom.

Ngt utåad och åt det brantare håller i korset. Han är mkt bra mentalt, lättlärd, kvick och med en del nerv som han använder på ett bra sätt.

Liten löshoppningsfilm på min där han är hoppad 6 -7 gånger, sista språnget är på 1,30: http://www.youtube.com/watch?v=fxadaE63TyU

Fråga om det är något särskilt du vill veta då det ändå är samma linje på hingstarna.

KL Hur gamla är hans äldsta? Jag såg ett gäng föl till honom på en visning i Tyskland för ett par årsedan och de var alla rätt snygga fuxar som rörde sig bra.

Trevlig hingst som använts mkt i hannover de sista åren.

Liknande trådar

Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 692
Senast: Blyger
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 391
Avel Har blivit erbjuden att låna ett sto e: Gigolo-Chess-Good Future- Robin Z. Hon är A-premierad och kommer ur stostam 40. Hennes mormor är...
Svar
14
· Visningar
2 321
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka