Valencia - några tips?

R

Raderad medlem 6459

Jag och min man ska åka till Valencia en sväng i veckan. Är det någon som har tips att komma med? Gärna extra bra restauranger men allt är av intresse :). Ingen av oss har varit där och vi är rätt clueless på vad stan har att erbjuda :.

Valencia är en fantastisk stad! Vad det gäller sevärdheter så tycker jag att deras Plaza del Mercado är helt klart sevärd. I närheten där ligger González Martí keramikmuseum, vilket jag också tyckte var väldigt intressant (det är inte bara keramik). Känner ni för att bada är det enkelt och billigt att ta tåget till Playa del Malvarrosa.

Annars gjorde vi nästan inget vettigt när vi var där, utan vi ägnade oss åt att strosa runt och att äta mängder av mat. Vi lyckades nog få god mat var vi än gick. Gillar man vegankäk är dock restaurangen The Nature helt fantastisk. Den låg i samma hus som vår lägenhet så vi var där mycket ;)

Missa inte heller stadens egen cocktail, Agua de Valencia. Svalkande och gott!

@Andromedae Yay, ett svar! :) Kul att du är så förtjust i stan!

Vi kör dit så vi kommer ha bilen att susa runt med, så ett besök till stranden blir det absolut :). Vi kommer nog inte heller göra nånting vettigt faktiskt, vi brukar mest strosa runt och så äta. Tack för cocktailtipset! Och vegantipset, det intresserar nog min kille :). Plaza del mercado ska vi absolut besöka!

Är gamla stan trevlig?

@niphredil
Vi tyckte gamla stan var väldigt vacker, men ganska turistigt. Resten av stan är inte riktigt lika "fixad", men vi tyckte att det var charmigare. En fördel med gamla stan är dock att allt ligger rätt nära varandra så det är lätt att promenera runt och hinna se mycket.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
559
Kultur Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 109
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar