Hoppryttare
Trådstartare
Jag har en ponny som är väldigt himla speciell, har tidigare gått på ridskolan och är en Irländsk import. Väldigt intelligent sådan som vet exakt hur han ska göra för att komma undan med saker. I ridningen är han väldigt seg och loj, tjurar ihop väldigt lätt och kickar både emot skänkel och spö samt röst. Har även hänt att han rest sig någon gång, Bockar gör han även det. I varje ridpass händer det alltid att han tjurar ihop, kickar, sticker eller vrider huvudet och går i sidled åt andra hållet. Nu undrar jag vad det finns jag kan göra förutom att vara väldigt bestämd och visa att det minsann inte är okej. Ska honom nu under en massa år förhoppningsvis och vill få honom till en fin ponny som kan. Han har mycket kapacitet bara han vill, men oftast så vill han inte.
Rider med dressyrspö och även ibland sporrar på honom. När han väl jobbar så är han jättefin men fortsätter som sagt att bråka även där. Några tips på vad jag kan tänka på? Vill få fram en bra framåtbjudning och gärna litet mindre bråk och bus.
Rider med dressyrspö och även ibland sporrar på honom. När han väl jobbar så är han jättefin men fortsätter som sagt att bråka även där. Några tips på vad jag kan tänka på? Vill få fram en bra framåtbjudning och gärna litet mindre bråk och bus.