valack sparkar mot ston i boxen

maja12345

Trådstartare
tänkte höra om någon vet lite tips till mitt lilla problem. jag har en ponny valack som står bredvid et sto. om stoet blir sur mot ponnyn så blir han också sur och därav sparkar mot väggen mot stoet. min teori är att dom båda är mycket bestämda och har lika mycket rätt att säga till. men jag vill veta om vad jag kan göra? om det är så att jag måste flytta honom men vet ej om han kan vara själv. eller om man ska släppa ihop dom och låta dom göra upp. han gör inte så mot valacker utan endast ston och jag har prövat med båda mina ston men han sparkar i vägen mot med båda. hoppas någon har tips! :)

Han gillar helt enkelt inte de hästarna. Kan du inte byta box så sätt upp skivor så de inte ser varandra. Brukar hjälpa.

Han gillar helt enkelt inte de hästarna. Kan du inte byta box så sätt upp skivor så de inte ser varandra. Brukar hjälpa.
det är skivor men dom kan sticka ut huvudet så dom kan nå varandra. men har två boxar med galler om an skulle flytta valacken och ett sto och lägga över skynken över ?

det är skivor men dom kan sticka ut huvudet så dom kan nå varandra. men har två boxar med galler om an skulle flytta valacken och ett sto och lägga över skynken över ?

Det låter som en bra idé!

Ston kan ju bete sig väldigt ojämnt efter var de är i brunstcykeln, vilket kan vara väldigt förvirrande och frustrerande för valacker. Ett av mina ston är karltokig var tredje vecka och dessemellan en surkärring.

tänkte höra om någon vet lite tips till mitt lilla problem. jag har en ponny valack som står bredvid et sto. om stoet blir sur mot ponnyn så blir han också sur och därav sparkar mot väggen mot stoet. min teori är att dom båda är mycket bestämda och har lika mycket rätt att säga till. men jag vill veta om vad jag kan göra? om det är så att jag måste flytta honom men vet ej om han kan vara själv. eller om man ska släppa ihop dom och låta dom göra upp. han gör inte så mot valacker utan endast ston och jag har prövat med båda mina ston men han sparkar i vägen mot med båda. hoppas någon har tips! :)
Sparkar han så att han riskerar att skada sig, bör du ju flytta honom. Men börja med skynken.
(Sen kan jag varm rekommendera stor bokstav i början av meningar för att underlätta för andra läsare, en fantastisk uppfinning)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 198
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Stereo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar