Val av vagn!

R

RebeckaKihlberg

Min ponny är förtillfället utlånad,men kommer väl tillbaks till mig inom 1år och tankarna går kring att börja köra seriöst med honom och kanske testa och tävla, vagnen jag har nu duger mest till hobbykörning såvida den inte byggs om (ordentligare hjul och skaklar, men jag har haft span på ett par andra vagnar...vilken hade ni valt av dessa två?..tänk dig att de ska använad i vanlig vardags körning, till träning och tävling.

Pris: 6900kr
shoppen_fil.php

7900kr
shoppen_fil.php

Nackdelen som jag ser de nu är tyvärr att de beställs ifrån de företag jag från början beställde en likadan vagn som jag har idag och jag väntade ½år innan jag tröttnade och avbeställde + en "tvist" om en fraktkostnad på ett felskick dom gjort...så jag är tyvärr lite tveksam.

Tar gärna emot tips om andra företag som har bra vagnar som inte kotar ½förmögenhet.

Sv: Val av vagn!

Ska du tävla är det viktigaste nog att du har en stabil vagn som tål ett maraton. Sen kommer ju sånt som utseendet för att få lite extra i dressyren, men funktionen är ju viktigast! Vad har du för ponny? Om du inte vill ha en ny finns det nog bra vagnar till salu begagnade som har använts vid tävling, så vet man hur de fungerar!

Pållen är en shettis och gällande begagnade vagnar så är de i stort sett omöjligt...letade som ett djur i 1år innan jag köpte den nuvarande helt ny, dom enda som fanns var vanliga hemmbyggen utan svängel el. fästen för baksele, har kollat runt en del nu med och det är samma sak...hemmabyggen utan svängel och fästen för bakselen

om du skall välja mellan dessa två vagnar skulle jag ta den dyrare. dels för att det är rejälare hjul (ekrar) på den och att den ser mer "slagtålig" ut :) skaklarna ser även ut som teleskopsskaklar alltså ställbara, bakselefästen ser det också ut att finnas. det jag kan tänka mig är att det behövs nån slags stopp eller kant längst ned på "burken" så att du ej kan komma ut med en fot.

Senast ändrad av en moderator:

Om du kan få tag på en bullet rockard så rekomenderar jag den varmt!! Tror den kostar ca 3500 kr ny. Svängle kan man beställa till om det inte ingår. Jag gillar den starkt för att vara en av dom billigare!!

var bor du ? jag vet en i tingsryd som gör väldigt bra shettisrockarder. har en bild om du vill se. :bump:

ska kanske köpa en sån själv.

Ska fundera ett tag, har lite tid på mig..pållen är på travet året ut ju :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka