Val av underlag

H

Helan

Vilket underlag föredrar ni vid westernträning? Behöver er hjälp för att kunna skriva en text om ridbaneunderlag.
Storlek på ridbana?
Sand, stenmjöl, paddex, annat?
Djupt eller tunt?
Svikt eller inte?
Är det beroende på vilken gren inom western ni ägnar er åt?
Hur stor ska en rundcorall vara?

Tusen tack för era svar:bow:

Sv: Val av underlag

Är det inte någon som har en åsikt om detta? Duger en vanlig ridbana för slidestop osv?

Vid slidestops krävs det ett speciellt speciellt underlag men jag är absolut inte tillräckligt insatt i vad för typ av underlag det är som krävs.

Det ska i alla fall inte vara ett underlag som är för tungt för då kommer hästen bara köra ner hovarna i underlaget och "nypas fast" som jag brukar säga.:)

Lämnar frågan till de som kan bättre än jag.

Är det inte någon som har en åsikt om detta? Duger en vanlig ridbana för slidestop osv?

Kom förbi och kolla på Timrå HSF´s manege. där kan det stoppas det hej villt, Om underlaget vet jag inte så mkt om förutom att typ botten är gjord av någon stampad jord (?) och glidlagret är av nån spån/torv blandning. plus att den byts vartannat år.

finns några på klubben som är extremt insatta i ridhusbottnen :p

och vad man vill ha som botten beror helt enkelt på vilken gren :)

Liknande trådar

Anläggning Har idag en ridbana med sang underlag , är egentligen jätte nöjd med den , men det måste fyllas på mer underlag . Men vad ska jag välja...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: ankic
·
H
Hoppning Vilket underlag föredrar ni vid hoppträning? Behöver er hjälp för att kunna skriva en text om ridbaneunderlag. Storlek på ridbana...
Svar
13
· Visningar
3 073
Senast: diartistakasha
·
H
Körning Vilket underlag föredrar ni vid körträning på bana? Behöver er hjälp för att kunna skriva en text om ridbaneunderlag. Storlek på bana...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: mandoz
·
Anläggning Hej Jag gjorde en ridbana på min nya gård förra året. Ordentligt från grunden, lejde en grävmaskin som grävde bort all matjord, la...
Svar
5
· Visningar
2 003
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka