Fillifjonkan
Trådstartare
Vi har tidigare haft olika typer av draghundar (kört hundspann) men nu inte haft hund på 7 år. Vi har 2 barn som är 10 och 7 år, bor på en stor gård på landet. Hunden kommer 2-3 dag/v vara ensam hemma på fm. Vi har katter, hästar, kaniner och höns och den blivande hunden bör ha förutsättningar att kunna umgås med dessa. Vi söker en väl fungerande familjehund som kommer att få mycket motion, kommer att gå lite lydnadskurser och kanske lite annat (spår, agility eller nåt annat) men har inte möjlighet att göra detta varje dag så hunden får ej behöva extremt mycket psykisk stimulans. Vill kunna ha den lös så inte så mycket jaktinstinkt önskas. Inte så mycket päls, mellanstor eller stor ras. Gärna lite vaktinstinkt men inte överdrivet, lättlärd och följsam. Ska vara "lättsam".
Sambon har snöat in på Labrador eller golden medans jag kastar längtansfulla ögonkast på cane corso och amstaff (är dagmatte åt en amstaff/pitbull som jag älskar!!!). Nu tycker jag ju att dessa raser är så vackra men jag vill ha hjälp att se bortom det och få reda på vilka som passar oss egentligen.
Vad tror ni?
Sambon har snöat in på Labrador eller golden medans jag kastar längtansfulla ögonkast på cane corso och amstaff (är dagmatte åt en amstaff/pitbull som jag älskar!!!). Nu tycker jag ju att dessa raser är så vackra men jag vill ha hjälp att se bortom det och få reda på vilka som passar oss egentligen.
Vad tror ni?