Val av ponnyhingst. Hjälp!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare DancingQueen2
  • Startdatum Startdatum
D

DancingQueen2

Jag har en New Forest som är 10år som har skadeproblem. :( Vi ska åka upp med henne på en klinik snart igen tror jag. Jag har redan varit på en klinik innan med henne, men de hjälpte inte.

Blir hon inte bra nu heller så betäcks hon nog.
Jag har kollat några hingstar och fastnat för ett par.

Har någon något förslag?

Jag vill:
Att hingsten ska vara duktig i både dressyr och hoppning.
Vara av ädlare typ.
Va hyfsat fin extriört.
Har avkommor med bra tävlings resultat.
Att den ska vara en D-ponny.

Sv: Val av ponnyhingst. Hjälp!

När jag hade ett NF sto var jag inne på att betäcka med den vackraste NF hingst jag någonsin sett, Esse Golden Boy :love: Han har ett underbart steg. Hoppning vet jag inget om men jag har sett honom under ryttare på dressyrbanorna och han har utstrålning.

Möjligt att han är C ponny.

Okej. Har bara sett honom på bild då men får väll kolla in honom mer kanske :P

Kan jag få ngt mer svar innan jag loggar ut? :) (a)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 373
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 726
Senast: Tonto
·
Avel Hej jag är lite ny på detta med betäckning men jag funderar på att betäcka mitt new forest sto Casandra III som är en renrasig new...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka