Val av New Forest hingt...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare linnforsstrom
  • Startdatum Startdatum
L

linnforsstrom

Har ett litet C-ponny sto, hon mättes till 132 i november (som 2 åring). Nu är hon 3 och vi letar hingst till henne. Vill ha en lite större avkomma, maxad C helst, inte liten D iaf... ;) Hon är väldigt lätt i typen och ädel, välutvecklad och bra stam. Några tips på hingstar? :)

Sv: Val av New Forest hingt...

Hon är e. Thor ue. Värends Pedro

Jag vill få fram en ponny som är ädel i exteriöret, bra temperament och så vill jag förstås få framgång på tävlingsbanan... :)

Har du kollat in Svenska New Forestföreningens hemsida? Där finns mycket information och bilder.

Haha, med dagens mätdebatt och kontrollmätningar kanske en lite D skulle vara bättre än en maxad C ;)
Förra året på bruksprovet var det med två hingstar som jag blev mkt förtjust i båda två och som jag tycker du ska titta lite närmare på. Det är Vognmandsgårdens Akrobat RNF 181 och Elshofs Otto RNF 186. Snygga hingstar båda två med härlig prestationsstam. Båda dessutom D-ponnyer men inte maxade om du vill försöka få upp mankhöjden litegrann. Såg mkt trevliga ut att både sitta på och hantera och båda hoppar dessutom mkt bra.

Någon som vet vad dessa två hingstar har gjort på tävlingsbanan? Hittar inte att de har licens.

Vognmandgårdens Akrobat har tävlat några lokaltävlingar i dressyr -08, i klasserna LC och LB. Har fått en 4.placering i LC med 65,18 %.

Jag har ett förslag!!
THOR RNF 152!!
Jag rider honom drf tycker jag du ska välja honom han är riktigt fin och han bra avkommor och bra stam!! kolla in www.marrow.se stuteri Jipe s sida:D

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 383
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka