Val av hingst???

rubytoo

Trådstartare
Funderar lite över nästa år då jag har en blivande 3åring och funderar över vilken hingst som skulle passa henne.

Hon är rent fullblod med bra stam och har inga nackdelar, rör sig bra och är bra exteriört. Löshoppad ett par gånger och gör det trevligt.

Hon har en (nästan) helbror i Danmark som är godk hingst och som jag förstår det mer lagd åt dressyrhållet. Mamman har en helbror som gått VM i fälttävlan som också har bra dressyr.

Så vad tycker ni, skall man lägga multitalang, hopp eller ren dressyr?

Hennes stam är e. Federico - Secret Destination - Northern Horizon

En rel dålig bild:

http://i77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/DSC052422.jpg

En liten film

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=MOV05241.flv
 
Sv: Val av hingst???

Du kan ju lägga på precis vad du vill, alltså beroende på vad du vill göra med avkomman. Hon ser trevlig ut! Det behövs vettiga fullblodsston i både gångarts- och hoppaveln!

Sen finns det ju en del här och på andra avelsforumet som har stenkoll på fullblodsstammar och vad de är lämpade för, men där har jag noll koll!
 
Sv: Val av hingst???

Det är ju det som gör det så svårt faktiskt.

Drömmen är ju att använda Lesotho ;) Men rent ekonomiskt är det kanske inte så bra val då ingen vet vad det är för hingst om man skall sälja vidare.

Har ju använt mig av de hingstar jag funnit intressanta redan till mamman och tycker väl att Cohiba känns rätt bra men det är ju frågan om man verkligen skall använda en så ung hingst till ett första års sto.
 
Sv: Val av hingst???

Jag tror att Cohiba är ett kanon val !

Du känner ju mamman och då har du ju rätt bra koll på vad som skulle kunna passa och då behöver du kanske inte oroa dig över att han är ung.
 
Sv: Val av hingst???

Nej, jag håller med Cirkus. Har du lite koll på stoet och mödernet kan du köra på yngre hingst. Han är ju inte 3 utan han är ju i ridbar och tävlingsbar ålder. Cohiba alltså...
 

Liknande trådar

Avel Är lite i valet och kvalet om jag skall betäcka iår. Har ett par ston som det skulle vara intressant att ta föl på och är lite...
Svar
1
· Visningar
1 721
Senast: Concett
·
Avel Detta är som att stå och välja glass, varför finns det så många olika?! Har ett sto e. Camaro M ue. Tolstoy som jag kommer utbilda mer...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 631
Senast: Fiorano
·
Avel Har ett xx sto e. Be my Chief - Music streak som är född 04 som nu har skadat sig i hagen och jag funderar nu på att ev betäcka om hon...
2
Svar
38
· Visningar
4 032
Senast: Zuzzi
·
Avel Vad tycker ni man skall lägga på ett sto med följande stam: Secret Destination** - Northern Horizon** Jag vill ju avla mot...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp