Val av hingst (samlingstråd)

Sv: Val av hingst (samlingstråd)

Vart står Otur nu?
Jo, men Fannar, skulle du inte avla på honom eller köpa ett föl efter honom?
Vad vet ni om Fannar avkommor?
Vi struntar i det där med stoet, det blev inget :/

Svíþjóð skrev:
Okej, jag vet inte överdrivet mkt om avel.
Linjeavel på Otur frá Saudarkróki? Bra / Dåligt?
Första klass fyrgångssto(9 för vilja och tölt) betäckt med Fannar frá Audholtsjáleigu. Vad tror ni om resultatet?

Min häst har Terna frá Kirkubae som både mormor och gammelfarmor? Är det linjeavel?

Okej, Ärver Ótur eksem? Visst, fannnar har ju inte eks. men andra hästar efter honom(Ótur/Fannar)?
är det någon annan som vet ngt om Fannaravkommor?
Bilder?

Finns ju ne unghingst som är tre år nu som har begränsat betäckningstillstånd. Loftur från Knutshyttan. Har träffat honom och hanterat honom mkt, han är väldigt vaken och villig att lära och är en ganska så tuff häst i huvudet. Hans mamma är förstaklassstoet Nott från Knutshyttan.
Kolla på www.stallakur.nu så finns bilder osv där!

Demon skrev:
Varför inte Prins fra Sydra-Skördugili. Han står i närheten av sundsvall. vet dock inte om han kommer betäcka nåt i år men det borde han ju.

Inte i år tror jag.
Han står ju bara 20 minuter från mej , jag kan ju ge er rapporter :p

Mitt vackra sto hade Thattur frá Kirkjuabe både som farfar och morfarsfar Hon var den vackraste häst jag någonsin mött, med fantastiska rörelser och ett underbart temprament! Ingen kan bli härligare än vad Freyja var! tyvärr fick hon lämna mig för en skada som inte ville läka. jag kommer alltid att sakna henne så innerligt...

Freyja_bus skrev:
Mitt vackra sto hade Thattur frá Kirkjuabe både som farfar och morfarsfar Hon var den vackraste häst jag någonsin mött, med fantastiska rörelser och ett underbart temprament! Ingen kan bli härligare än vad Freyja var! tyvärr fick hon lämna mig för en skada som inte ville läka. jag kommer alltid att sakna henne så innerligt...

"min" älsklingspojke har Thattur som Farfar...

Freyja_bus skrev:

Min hästs morfars far heter också Thattur frá Kirkjubae, och morfar är Stigandi frá Saudárkróki.

Sv: val av hingst

Eldoria skrev:
SOLDÁN FRÁ HVÍTANESI finast!!!

sm05tolt.jpg
:D

Vilken snygging! Smäcker och reslig. Han är rätt ung har jag för mig men ngn som vet om han har några bedömda avkommor? Bilder?

Soldan är 10 år. Han är far till hingsten Svadilfari från Knutshyttan. Jag har sett bilder på Svadilfari i en tråd men minns inte vilken.

Grímur frá Gerdi lämnar otroligt vackra avkommor! :love: Om man söker på honom på WF så hittar man dem. Såååå vackra! Bar femgångshästar dessutom. Tyvärr har han ingen vidare hejdundrans bed. om man säger så men det var under stressiga förhållanden säger ägarna, och shit the same om avkommorna blir bra:p Han är sj älv otroligt smäcker och Han töltar fram för att hälsa i hagen. :love: ojojoj säger jag bara:p

em76 skrev:
Soldan är 10 år. Han är far till hingsten Svadilfari från Knutshyttan. Jag har sett bilder på Svadilfari i en tråd men minns inte vilken.

Svadilfari är fin, men inget som skiljer sig i mängden tycker jag..
Far hans är däremot GRYM :love:

Min och mammas ridlärare Lisa Rosell har ett sto som ska ha föl efter Vignirs Isar frá Keldudal, ska bli mycket spännande att se vad det blir av den avkomman!
Han ska tydligen ha en väldigt fin pass.:) :love:

Michis skrev:
Svadilfari är fin, men inget som skiljer sig i mängden tycker jag.
Ha bara sett honom på en tävling i våras och håller med om att det är en fin häst men jag saknade det lilla extra (gillar hästar som visar lite power). Han gjorde precis vad han skulle och verkade trevlig att rida och hantera

*kl*

Nån som kan berätta lite om avkommor efter Blaer från Stenholmen? Hur är de ridmässigt, exteriört och vad har de för lynne?

*generaliserar baserat på de drygt 10 Blaeravkommor jag sett*

De är grova, ganska lågt ansatt hals, bra rygglinje, klistriga på människor, svåra att flytta på, laterala i rörelserna.

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 945
Senast: Nafayette
·
S
Avel Har ett fuxsto e. Värends Pedro ee. Wotton Bracken u. Chatty ue. Pirak Har hört att stammen är ganska "grov" och...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: SantanaVII
·
L
Islandshäst Snart är det dags för det där svåra valet, kanske kan vi här på buke inspirera varandra lite med hingst tips! Berätta om era ston och...
2
Svar
26
· Visningar
2 840
Senast: Pempia
·
C
Avel Hej! Jag har ett KWPN sto e: Triton ue: Fomateur ee: Uppercut** Hon är i år betäckt med Lancier. Kommer antagligen bli att jag betäcker...
Svar
9
· Visningar
1 778
Senast: Snusmumriken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama