Vaktande sto

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare titi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 993
T

titi

Det har kommit en ny häst till min kompis lilla stall. Det finns ett sto och en val. och nykomlingen är en val. Nu är det så att stoet "vaktar" sin gamla kompis och så fort den nya hästen kommer i närheten blir hon jätte sur...Hon slåss ju inte men den nya hästen får absolut inte komma i närheten. Varför gör hon så? Ser hon den nya hästen som en inkräktare i hennes flock och att hon tycker det är hennes plikt att "skydda" den :confused:

Inget konstigt.
Hästar är sådana och tre stycken är en för mycket/litet.
Med tiden så lugnar hon nog ner sig men för den som är mobbad är det inte kul.
Han lär bli utanför tills nästa pålle kommer.

AM

Liknande trådar

Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
550
Senast: Görel
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
429
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 947
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka