Starforsaken
Trådstartare
Min systers 4-åring (riden ca 1 år) har börjat vägra ta högergaloppen, även i longering. Hon har tagit den innan både med mig och min syster. Höger är hennes svåra varv och vi har inte lagt så mycket vikt på att det alltid ska bli rätt, mer att hon ska framåt. Men hon har ändå tagit rätt galopp på andra eller tredje försöket samt att hon aldrig tagit fel vid longering. Vi tog henne till kiropraktor men denna sa att det inte var något fel på hästen utan på min syster.
Nu tar hon väldigt sällan högergaloppen när man rider, ofta börjar hon med höger men byter direkt och vid longering tar hon max 5 steg innan hon bryter av och gärna vänder om och går vidare i andra varvet. Styrkan har hon
Vi ska ta henne till klinik och röntga för att kolla skelettskador (typ lösa benbitar etc) men ville kolla om det finns någon som har en idé om vad det kan vara?
Nu tar hon väldigt sällan högergaloppen när man rider, ofta börjar hon med höger men byter direkt och vid longering tar hon max 5 steg innan hon bryter av och gärna vänder om och går vidare i andra varvet. Styrkan har hon
Vi ska ta henne till klinik och röntga för att kolla skelettskador (typ lösa benbitar etc) men ville kolla om det finns någon som har en idé om vad det kan vara?