Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det får vara hur kliniskt tänkande som helst. Men jag vill INTE ha barn nu. Skyddar mig (och jag vet att det inte är 100% säkert, därför jag är för abort) och har som sagt just nu en sambo som skulle stå bakom mitt beslut vilket självklart gör det lite lättare.
Jag ser mig heller inte sitta i den situationen där jag kan låta känslor styra. Jag vill som sagt inte ha barn nu... Ska jag föda ett barn som är inte är "välkommet" från början? Jag har hellre en bra start med min graviditet.
Dem har offrat av sitt liv för att vi barn skulle få en fantastisk uppväxt. Mina föräldrar är mina förebilder. Men någon gång är det deras tur att få sina drömmar uppfyllda. Och deras tid är nu, innan dem blir för gamla. Hade jag skaffat barn som 16-17 åring så tror jag faktiskt att jag fått mina föräldrar att rasa ihop. Min mamma var hemma med oss på heltid tills jag var drygt 10-12 år. Sen började hon med sin karriär. Efter att vi blivit självgående. Och nu har dem verkligen kämpat för att kunna unna sig själva saker. Jag hade aldrig kunnat bo kvar hemma om jag skaffat barn så tidigt, jag hade inte velat det. Men självklart hade mina föräldrar stöttat och hjälpt. Men jag hade faktiskt valt själv att flytta. Mina föräldrar hade säkerligen byggt ett litet hus åt mig på tomten tills jag fixat eget boende. Men att tvinga på dem en till utgift som barnet ändå är, nej, det hade jag aldrig gjort. Barnet är mitt ansvar.
Ska dottern bara anta att föräldrarna står för alla kostnader och barnvaktar? Då hon själv går på gymnasiet, med ett eventuellt deltidsjobb
Jag har visserligen inte varit mamma sådär väldigt länge men jag ser absolut inte att jag har offrat något med att skaffa barn.
jag trodde vi la ner hela diskutionen? Lät så på ditt förra inlägg...
Den dag jag skaffar barn så kommer jag få ge upp mitt eget liv väldigt mycket till förmån för barnen. Men någonstans måste man ju kunna ta upp sitt liv igen också. Eller ska man hela livet leva för sina barn ifall dem hamnar i trubbel så man måste ställa upp och hjälpa till och lösa med plats hemma eller ekonomiskt?
Skaffar man barn så får man ju vara medveten om att det kanske inte blir rosenrött. Man får vara beredd på att barnet kanske kommer hem och är gravid som sextonåring, det kanske föds handikappat och ALDRIG "blir vuxen och kan ta ansvar för sig själv", barnet kan hamna i trubbel och man får tillbringa tonåren med att jaga det på stan och besöka det på institutioner.
.
Eller ska man hela livet leva för sina barn ifall dem hamnar i trubbel så man måste ställa upp och hjälpa till och lösa med plats hemma eller ekonomiskt?
Den dag jag skaffar barn så kommer jag få ge upp mitt eget liv väldigt mycket till förmån för barnen. Men någonstans måste man ju kunna ta upp sitt liv igen också. Eller ska man hela livet leva för sina barn ifall dem hamnar i trubbel så man måste ställa upp och hjälpa till och lösa med plats hemma eller ekonomiskt?
Jag anser fortfarande att om man väljer att skaffa barn så väljer man oxå att bli vuxen oavsett hur gammal man är. Det ena följer med det andra och det är inte så skoj att vara vuxen alla gånger.
Om om det är så fruktansvärt med abort, hur kan man då med och använda preventivmedel? Tänk på alla barn som går miste om livet!
Min mamma slutade jobba och var hemma i 10 år med oss barn vilket gjorde deras ekonomi ansträngd. Jag är så tacksam att mamma var hemma med oss men samtidigt kan jag ha dåligt samvete eftersom hon t ex hade kunnat ha ett arbete som hon trivs med idag om hon inte hade varit borta från arbetsmarknaden i 10 år.