Vägran - ger hur mycket fel?

Ajabaja

Trådstartare
Min syster tävlade för första gången denna helg & det blev två stopp pga hennes slarviga väg.
Det var länge sen jag tävlade så jag har inte riktigt koll på allting. Vet att när jag tävlade var en vägran 3 fel & vägran 2 gav 3 fel till dvs 6 fel totalt och 3dje vägran uteslutning. Nu är det ändrat och jag undrar vad man nu får för varje vägran och vilken slutsumma man slutar på efter 2 vägran. Nån som vet?:confused:
(Står säkert i TR men jag har inte hunnit/orkat skaffa nya.. mina är 11år gamla.)

Sv: Vägran - ger hur mycket fel?

om jag inte kommer ihåg helt fel är det 4 fel första 8 andra utesluten på tredje i lokal/regionla. Högre är man utesluten efter andra vägringen. + att man får ju en massa tidsfel vid vägran.

Lokal tävling (och lägre) samt avd B oavsett status på tävlingen är det vid tredje vägringen du är utesluten, vid regional och högre så är du utesluten vid andra vägran.

Det är nog dags att uppdatera dina TR.

Eftersom mer eller mindre samtliga svarat så får du här rätt svar.

Lokala tävlingar samt avdelning B:
Vägran 1 - 4 fel
Vägran 2 - 8 fel YTTERLIGARE alltså 12 fel sammanlagt
Vägran 3 - uteslutning

Regionala tävlingar och högre:
Vägran 1 - 4 fel
Vägran 2 - uteslutning.

Alltså,
förr när man hade 3-felssystemet var det 6 fel andra vägran, inte 3 fel.

Vägran 1 - 4 fel
Vägran 3 - uteslutning

Vägran 1 - 4 fel
Vägran 2 - uteslutning.

Alltså,

sådär har jag också lärt mig och alltid blivit dömd efter!
dock vet jag att folk blivit dömda på det andra sättet på tävling, så det råder nog förvirring även "högt upp" bland domare etc :p

jag tycker dock det är rätt logiskt. en vägran går väl "an" men en till är lite värre.

Vägran 1 - 4 fel
Vägran 3 - uteslutning

Vägran 1 - 4 fel
Vägran 2 - uteslutning.

Alltså,

Detta stämmer, men jag vet också att det förekommer andra bedömningar hos vissa domare, men det är då fel.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 614
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 863
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 249
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka