S

Saah_pippi

Hej, funderar på att skaffa mig en ny vagn. Såg precis att det finns många
nya modeller att välja bland. Någon som har provat Driveouts nya Optimal vagn? Är väldigt sugen eftersom den går att ha till båda mina hästar, en C-ponny och ett halvblod:D
Vilken fjädring är att föredra, spriral, luft eller blad?
Vad tror ni om denna vagn som tränings och tävlingsvagn i Lätt A och Nationell Lätt klass?

Sv: Vagnar

kolla även på www.westerdal.se under länken bildgalleri sedan deras faktalänk.
Där ser du de olika fjädringarna och inställningsmöjligheterna, ska dit o kolla själv och höra mig för//

En sak som jag funderat på är transporten Kan du demontera den enkelt så att det går att få med den i ett ekipage.

Ja, det tror jag går bra, eftersom skacklarna är helt löstagbara och delbara, samt hjul och sits (tror jag) går att plocka av :)

Japp det går bra, det går bra att ställa den bredvid hästen i transporten (bild på deras hemsida) och även demontera den så den går in i skuffen på en kombibil. Lite pickel men man fixar det själv på ett par minuter med en nyckel. Billigare än att skaffa en pickup eller större bil.//

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 916
Senast: Cambrie
·
Körning För maxad C-ponny. Hon är just nu hagprydnad men drömmer och hoppas hon kan köras i framtiden. Hon har fel i ryggen så får problem med...
Svar
5
· Visningar
1 707
Senast: fjordtokan
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka