Sv: vagn

Rockarden som det pratas om på ifokus-länken kanske är till salu.... kolla på hästnet under vagnar och körutrustning.
Skacklarna ser helt vansinnigt långa ut för att vara till shettis, eller är det en förvrängd bild?

Men det sägs inget om att den inte håller att köra med.....

Lotta

:rofl::rofl::rofl: Det var nog den roligaste bilden på en vagn jag någonsin sett. På det andra forumet beklagade ts att skacklarna hade vikt sig i en nerförsbacke...., undrar varför:crazy:

Ja, men tänkte du på att skackelremmarna ser ut att sitta minst 60 cm in på skackeln!?
Hade det inte varit bättre att flytta fram fästena, om dom sitter där remmarna är? Nu räcker ju skacklarna till att köra tandem med :banana:

Lotta

Nu vet inte jag riktigt vilken vagn ni pratar om iofs, men fästena med remmarna är ju till bakselen...
Köp en vagn ifrån jäboruder istället! Skiljer inte många kronor för en betydligt bättre vagn.

*KL*
måste bara förtydliga att den vagn som det finns remmar till fästen långt bak på skaklarna är gjord för att dras med TRAVSELE. ska du använda annat måste du bygga om vagnen.
Jag har sett rockarden med de förlängda skaklarna och fattar inte hur man kan komma på iden, måste ju bli väldigt skört och att sedan sätta ut den för 4000:- :eek: är ju mer än vad du köper en ny för....

Köp från Jäboruder, jag har själv använt den vagnen och den är MYCKET bra för det priset..

*kl*
OMG :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Vagnen som var till salu såg lite "speciel" ut! Kan nästan inte mig för skrat :rofl:. Priset kan tala för sig själv :smirk: :rofl:

Mvh
Emma

Ok,trodde faktiskt att de var till bakselen men ahr undrat vad de medföljande "remmarna" var till. Har iofs gjort om mina skacklar och använder den öglan till bakselen.

Lånar knapp..
Läste om inlägget.
Fördet första kan bara beklaga det som händeden personen.
Men tänk på följande
1. Skall garantier gälla så bör man ej svetsa om själv.
Som återförsäljare kan man ej reklamera felaktiga varor om kunden själv svetsat på dem.
Sedan blir jag lite "brydd"...
Varför inte bara skicka ett par nya längre skacklar till kunden?
Har intesett Mickesvagn på riktigt, men på andra vagnar av liknande
modell byter man bara skaklar.
mvh El

*KL*
måste bara förtydliga att den vagn som det finns remmar till fästen långt bak på skaklarna är gjord för att dras med TRAVSELE.

Har tappat bort mig i alla inlägg. Är det vagnen från Mickesfyrhjulingar somharfästen för travsele?

Vilken av de menar du? Känns som alla fyrhjuliga vagnar skulle se jättestora ut efter min lilla dam.....:confused:

På deras till salu sida och så går du in på vagnar så är det den översta av dem jag menar. Det är den lilla vagn jag använder till mina pluttar på 93 cm.
Bilder finns på min hemsida: www.goskottafarm.dinstudio.se och även i en annan av de just nu aktuella trådarna om vagnar till småttisar.
Den ser större ut än den är. Är det någon av de andra du undrar över så ring Pagmar eller hojta till för jag har sett de flesta av hennes vagnar. Buggysarna är heta tips också för de väger inget.

Har tappat bort mig i alla inlägg. Är det vagnen från Mickesfyrhjulingar somharfästen för travsele?

Alla de rockards av den modellen där du på bild ser att de har en rem längre bak på skakeln (även den på Mickes fyrhjulingar) är för travselar. Finns en hel del annonser ute för återförsäljare på blocket, hästnet m.fl. just nu. Skaklarna går ju att bygga om men då gäller som sagt inga garantier heller...

*kl*

Här är bild på pleasure carten med förlängda skaklar:
74228.jpg

Från: http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=74228

Ser ju faktiskt inte riktigt slugt ut, undrar om vederbörande har någon som helst kunskap i hållfasthetslära?

Jag tror personen har använt dem öglorna (där det är band i) och har använt en skit sele! Så hästen kanske haft ca 1m långa skacklar framför sig :(!

Mvh
Emma

Har globusrockarden öglor för bakselen eller måste man fixa det själv?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka