Sv: vagn

Jag tycker det är ett sämre alternativ ju större hästen blir. Funkar gör det, men själv skulle jag inte köpt en rockard som inte går att tävla med.

Globusvagnen fungerar ypperligt till "motions/promenadkörning" Dock är den för smal för att få tä'vla med.
Lätt smidig vagn reservdelar finns att köpa till från Globus.
Tycker dock att den vagnen du visar verkar se ut att vara något klenare (kan vara fel intryck från bilden)
Om du skall ha vagn till mini från shetland rekommenderas den i str shetland.
De passar till små shetland.
Har du större shetland rekommenderas den för B-ponny.
mvh El

Har en kraftigare vagn en den du visar. Men för liten för min standard shettis (107), däremot lagom till minisarna. För övrigt köpt hos jäboruder, kan varmt rekomenderas till de små.

Det verkar vara så med flera "stora" shettisar att de vagnar som sälj för shettis blir för små.
Vår dam på 1,03 har en rockard för B-ponny.
Samma vagn i shettisstorlek blev för liten.
mvh El

Globusvagnen fungerar ypperligt till "motions/promenadkörning" Dock är den för smal för att få tä'vla med.
Lätt smidig vagn reservdelar finns att köpa till från Globus.
Tycker dock att den vagnen du visar verkar se ut att vara något klenare (kan vara fel intryck från bilden)
Om du skall ha vagn till mini från shetland rekommenderas den i str shetland.
De passar till små shetland.
Har du större shetland rekommenderas den för B-ponny.
mvh El

Min är en ganska smäcker ponny på 82 cm, vilken storlek tror du blir bra då?

En annan bra sak med denna vagn tycker jag är att det går att köpa till medar som det relativt snabbt går att byta till.......

Jag undrar ytterligare en grej.......

Rockarden från stall jäboruder ser helt klart lite bättre ut, men torde inte den bli mycket tyngre?!:confused:

Min plan är att hitta en ganska lätt vagn till min lilla tjej......:smirk:

Jag undrar ytterligare en grej.......

Rockarden från stall jäboruder ser helt klart lite bättre ut, men torde inte den bli mycket tyngre?!:confused:

Min plan är att hitta en ganska lätt vagn till min lilla tjej......:smirk:

Nä, den från jäboruder är superlätt och är helt klart stabilare i modell än den du visade. Går dessutom få med broms för billig peng till jäboruders. Tips är också att titta på deras lilla fyrhjuliga vagn. Den väger 60 kg och rullar superlätt efter hästen. T.o..m så jag själv lätt springer runt med den vagnen...

Tror att den väger 55kg.Lätt och smidig är den iallafall, och betydligt kraftigare.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka