diabla
Trådstartare
Har köpt en inkörd och inriden shetlands/welsh ponny. Han ska mest ridas av min mans systerdotter men jag skulle gärna vilja köra runt honom på gården för träning när han inte kan ridas. Jag har då tänkt så här, jag mockar mina hagar en gång i vecka. jag använder skottkärra och går och tömmer den om och om igen. det är mycket arbete, tungt, och tar lång tid. Det skulle vara så himla mycket bättre om jag kunde sätta på en vagn på shettisen, mocka hagarna och lägga gödsel i vagnen, sen köra till gödselstacken, backa upp hästen och tippa vagnens innehåll.
Som man kan göra med vissa bilsläp och lastbilar.
Vad heter en sån hästvagn? kan man kanske bygga en själv? Har ni sett något liknande?
jag tänker att för 100 år sedan måste ju denna typ av vagn varit vanlig men jag vet inte vad den heter så vet inte vad jag ska söka på för att hitta ideer.
Som man kan göra med vissa bilsläp och lastbilar.
Vad heter en sån hästvagn? kan man kanske bygga en själv? Har ni sett något liknande?
jag tänker att för 100 år sedan måste ju denna typ av vagn varit vanlig men jag vet inte vad den heter så vet inte vad jag ska söka på för att hitta ideer.