Vagn till längre barn

S

saltahajen

Tog hem våran emmaljunga citycross från dagis (den står bara som dagisvagn nu) och har insett att våran son på 2 år inte får plats i den helt enkelt! Han är ganska lång för sin ålder och när han ligger ryms han helt enkelt inte på längden! När han sitter så tar huvudet dessutom i suffletten!

Här hemma har vi en phil & teds syskondagn och i den ligger han kanonbra då den har mycket längre ryggstöd. Dock av rent praktiska skäl så kommer jag inte kunna ha denna som dagisvagn då det blir för bökigt för oss att släpa den till och från dagis varje dag!

Nu till min fråga, vad har ni för vagn som passar det längre barnet? Mina krav på denna vagnen är följande:
* Den går att köpa hyfsat billig begagnad
* Längre ryggstöd
* Fullt liggläge
* Bekväm att sova i

Hur den är att köra spelar mindre roll då den bara skall stå som sovvagn, hade varit enkelt om sonen snart skulle sluta sova på dagen men det behövs ett bra tag till och här sover bara barnen i vagn.

Har funderat på en till phil & teds men snubblade in på urban jungle nu, någon som vet hur de är i storleken? Alla tips välkomnas varmt! :bow:

Sv: Vagn till längre barn

Vi har en Teutonia Timmy till vår 3-åring. Den är 44 cm i ryggstödet.
Nu såg jag att teutonia har bytt ut den mot Junior, vad skillnaden är mer än utseendet är vet jag inte. Men Timmy finns många på blocket.

Timmy har fullt liggläge, hur den är att sova i kan jag inte svara på men dottern gillar den ;)

Ska jag mäta ryggdelen åt dig på vår UJ?

Jag upplever att UJ är lång i ryggplattan, men min dotter är ju kort så det är ju svårt att avgöra :)

Bollen: teutonia timmy har jag faktiskt inte ens tittat på, har ingen erfarenhet alls av teutoniavagnar...

Calazirya: Du får gärna mäta ryggen det vore snällt. Är det fullt liggläge på den vagnen?

Teutonia Fun hade jag och den är mkt mindre/kortare än emmaljungan.

Jag fyndade faktiskt en gammal emmaljunga softy. Den väger typ ingenting, blir "jätteliten" ihopfälld och har långt ryggstöd. Tyvärr inte fullt liggläge.

"Årets" modell heter Emmaljunga Spider

Någon som vet hur baby travel eller easy walker är?

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 366
Senast: Madalitso
·
Övr. Barn Vår niomånaders börjar redan växa ur liggläge på citycrossen och jag börjar planera för barnvagnsinköp nr 7... Krav fullt liggläge även...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: pimy
·
Småbarn Nu kommer jag jobba lite längre pass,vilket innebär att jag inte jobbar riktigt lika många dagar som "normalt",kommer jobba ca 6 dagar...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 815
Senast: ylvalill
·
Småbarn Blir så förbannad på sådana som ska lägga sig i hur mitt barn äter osv.:mad: Var hemma hos en av fastrarna på kalas i helgen. Tösen är...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 091
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar