Vagn fråga

_moa_

Trådstartare
Jag har en vagn till min shettis och nu har en person påstått att jag kan använda samma vagn till min islandshäst.

Vad tror ni? Det känns som att skaklarna blir lite för korta.

Så här ser vagnen ut

{deabc601-7d37-44e8-86b4-6797f2e51caf}.jpg

Vågar inte prova förän jag vet absolut säkert.

Sen kan jag fråga en fråga till när jag ändå håller på :D

Jag har en vanlig skitbrösta som bara ligger. Skulle den gå att använda till isisen som en inkörningsele? Alltså en sele som man bara använder 1:a tiden?

Sv: Vagn fråga

En fråga: Var har du köpt den selen som finns på bilden? :)

Till din fråga: Jag tycker nog att skaklarna blir lite i det kortaste laget jag också.

Du måste skaffa något skydd framför dina ben + riktigt golv i vagnen.
Som du kör nu är det farligt om något händer så kan du trilla ner mellan hästen och vagnen. Kör inte med vagnen förren det är fixat.
Jag tror att skaklarna blir för korta till en islandshäst + att du kommer att sitta alldeles för lågt.
/M

Fjunet skrev:
En fråga: Var har du köpt den selen som finns på bilden? :)

Till din fråga: Jag tycker nog att skaklarna blir lite i det kortaste laget jag också.

Den är köpte på Equi Lex

Ja dom är nog det. Får vänta med att köra in isläningen då :(

miamiamia skrev:
Du måste skaffa något skydd framför dina ben + riktigt golv i vagnen.
Som du kör nu är det farligt om något händer så kan du trilla ner mellan hästen och vagnen. Kör inte med vagnen förren det är fixat.
Jag tror att skaklarna blir för korta till en islandshäst + att du kommer att sitta alldeles för lågt.
/M

Jag vet... Men jag är rädd att vagnen blir för tung för henne då?!

äsch inte att det blir för tung inte!! min vagn väger 65kg +två personer vid tävling o han går full galopp i maraton .. de är allt starkare än vad man tror :)
fast självklart ska man träna dem så de orkar dra tyngre.

lul skrev:
äsch inte att det blir för tung inte!! min vagn väger 65kg +två personer vid tävling o han går full galopp i maraton .. de är allt starkare än vad man tror :)
fast självklart ska man träna dem så de orkar dra tyngre.

Okej, jo det är ju det. Men jag tycker synd om henne. Har ju precis börjat köra och jag vet inte riktigt vad jag kan kräva av henne ännu och hur jag ska träna, några tips?

Jag ska börja köra för någon (om det finns) men det är lite pinsamt och komma med en fet shettis utan muskler överhuvudtaget :crazy:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 151
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 121
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar